Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 300g margarin/smør smeltes 6 egg 8 dl sukker Piskes til eggedosis 6 dl hvetemel 3 ss vaniljesukker 9 ss kakao (ikke toppede) Bland i halvparten av det tørre, før du har i det smeltede smøret og til slutt resten av det tørre. hell røren i langpanne (smurt/ eller bakepapir) Stekes ved 180 grader i ca 25- 30 min. merk. steketid varierer fra ovn til ovn. Siden det er meningen at den skal være litt seig vil man oppleve at det fester seg litt når man stikker i den. Glasur: 100g margarin/ smør 100g melis 100g kokesjokolade 1 egg smelt smør på SVAK varme ha i sjokoladen slik at den smelter når all sjokoladen er smeltet, ha i melis. Ikke vær redd hvis dere opplever at det skiller seg.... rør inn egget og som slag av tryllestav har du den deiligste glasuren. særdeles viktig med SVAK varme når egget skal i. MÅÅÅÅ bare smakes
Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 den høres kjempegod ut, skal prøve den =) her er en oppskrift også, på flytende sjokoladekake. den er helt nyyydelig! flytende inni, akkurat som om det er sjokoladesaus inni den... Oppskrift: 4 egg 2 dl sukker 200 g dronning kokesjokolade 200 g smør 2,5 dl mel 1 ss bakepulver evt 2 ts vaniljesukker Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og ha i opphakket sjokolade, la sjokoladen smelte. rør godt under blanding. Avkjøl sjokoladeblandingen. Bland inn i eggedosisen. Ha i mel og bakepulver. Hvis du vil ha den litt søtere, tilsett 2 ts vaniljesukker. Ha deigen i en rund kakeform (24 cm i diameter) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på 225 grader i 15 minutter. Kaken er da fortsatt nokså skjelvende og ikke gjennomstekt. Ta bare av kantene av kakeformen og server kaken lunken. Kan også serveres kald, da blir den ikke flytende men klissete inni =)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Den skal jeg jammen meg prøve denne helgen ;O) Høres kjeeeempe god ut, nam, nam
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 å guri.. det høtes godt ut.. kanskje jeg skal lage det idag:o)
innMariSterk Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 jeg satt faktisk og siklet over sauens sjokoladekakeoppskrift i går, og tror jammen jeg er pokka nødt til å lage den i dag! Jeg søkte faktisk etter oppskriften fordi jeg hadde lest den her for en stund siden, og så meldte sjokoladekaketrangen seg for fullt :-) Er veldig spent på den!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 og når vi er inne på gode oppskrifter, her er oppskriften på verdens beste og enkleste sjokoladebrownies-muffins=) Bare spør alle på BIM, vi er avhengig hele gjengen... =P Ingredienser 2 egg 3 dl sukker 100 g smør------------ smeltes 2 dl hvetemel 1 ts vaniljesukker 3-4 ss kakao Slik gjør du: Visp eggene og sukkeret til eggedosis. Bland i resten. Fyll muffinsformene halvfulle. Stekes på 200 grader i 13 minutter
innMariSterk Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Du er rene antikrist med disse oppskriftene dine, sauen ;-) Fortsetter du sånn må snart hele dib på treningsstudio hihi
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 hahaha... ler meg skakk!!! holder på å skrive ut muffinsa nå... så er jeg snart på vei ut på kjøkkenet for å lage de....
Gjest Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Hehehe man må jo ha masse energi når man skal amme... og når man ammer forbrenner jo man 500 kalorier om dagen på produksjonen. og 500 kalorier er jo MINST 30 muffins og to sjokoladekaker altså... det er helt sant=)
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 uff... innmari synd jeg er ferdig med å amme da... hva kan jeg skylle på da... hehe
Gjest Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Min lille my: mange unnskyldninger. slitsomt å løpe etter krabbende/krypende/løpende småunger. Evt løpe etter mannfolk. Evt slitsomt å gå trilleturer. Evt forbrenner mye fett på å frustrere over regninger/svigermor/middagslister. Velg det du ønsker, alt dette krever masse energi og forbrenner masse fett. spis med god samvittighet=)
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 jepp, sant det.. snuppa på 1 1/2 år er høyt og lavt!!! *puh* og idag har jeg vært flink og vasket hele huset, så litt belønning må jeg jo ha:)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 det blir du pent nødt til. når anniken har fått mat skal vi trille til butikken og kjøpe egg. da kan jeg lage kake med god samvittighet.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Ja, når vi først er inne på noe godt.... Her er to til NYYYdelige kakeoppskrifter. Oreo Dream Cake Bunn: ca 300g knust oreo cookies 100g smeltet smør Rør sammen kjeks og smør.Klem det ut i bunnen på en liten langpanne/ rund form ca 24 cm. Sett i kjøleskap Sjokoladefyll: 1 pose toro sjokolade mousse 3 dl melk ca 50 g grov knust oreo cookies Lag moussen som anvist og bre den utover bunnen, stikk kjeksen ned i moussen og sett i kjøleskap. Ostemasse: 1 pk philadelphia ost 2 1/2 dl melis 3 dl pisket kremfløte Pisk sammen ost og melis, vend inn i kremen. Ca 50 g grovdelte oreo cookies stikkes ned i ostemassen. Ha over sjokolade saus og sett i kjøleskap til servering. Nattevaktens trøst Bunn: 4 egg 1 1/2 dl sukker pisk til eggedosis 2 1/2 dl mel 2 ts bakepulver 1 pk freia makron fyll. Vend inn melet, bakepulver og makronfyll. Bruk slikkepott. Fyll røren i en rund form 24 cm. Stek på nederste rille v 150 grader i ca 45 min. Avkjøl kaken Fyll: 4 eggeplommer 150 g sukker 1 ts vanilje sukker 1 dl fløte ha alt i en kjele og varm opp under omrøring til det tykkner. 150 g romtemperert smør Trekk kjelen av platen og vend inn smør i biter. Del kaken i en eller to lag og fyll med dette. Glasur: 1 stor plate melkesjokolade eller firkløver 3/4 dl fløte 1 ss smør Brekk opp sjokoladen i en bolle, tilsett fløte og smør. Varm over vannbad, sett bollen over en passende kjele m oppkokt vann. Da er det bare å bre glasuren over og nyte resultatet KOS DERE
innMariSterk Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Dessuten legger alt "overskudd" seg rett på puppene........Så det eneste som blir større er altså cupene hihi, ikke sant sauen??? (hvis ikke ser jeg for meg at du får pålegg om å betale årsabonement på SATS for halve dib....)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #16 Skrevet 21. september 2007 Oj, må visst prøve dem også... hehe... vi kommer til å få gigapupper alle sammen=) ***skrevet med liten skrift:*** jeg frasier meg herved alt ansvar for bruk av oppskrifter. all kakespising foregår på eget ansvar.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 21. september 2007 #17 Skrevet 21. september 2007 oioi..om ikke jeg hadde vann i munnen fra før har jeg det i alle fall nå...hehe.. jeg som har sittet å tenkt jeg skulle lage til en sånn pose med langpanne brownies til kveldskos ikveld...haha.. nå blir jo det den nedturen etter å ha lest mange saftige oppskrifter her Må lagre de på dataen ja...
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #19 Skrevet 21. september 2007 nå står muffinsen i ovnen... og fy søren så god røra var...hehe!!!
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #21 Skrevet 21. september 2007 Muffinsa var bare sååå gode... men fikk bare 8 stk.. hadde store muffinsformer.. kanskje derfor!!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #22 Skrevet 21. september 2007 hehe jeg pleier å få 16... eller, 32 da men det er fordi jeg lager dobbel porsjon =) de blir bedre i små former, da. kan godt ha 10-20 g ekstra smør i dem så slipper de lettere taket når du bruker papirformer...
Giftmamma med2jenter Skrevet 21. september 2007 #23 Skrevet 21. september 2007 hehe... mannen digga muffinsen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå