Gå til innhold

Huff den vekta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som kjenner seg igjen? Jeg var saa "flink" i foerste trimester, og gikk ikke opp noe (gikk vel snarere ned, pga manglende matlyst), men naa som jeg er i uke 16 har jeg plutselig gaatt opp 2 kg, og det i loepet av to uker! Hvordan skal det gaa om dette fortsetter.. gikk opp ti kg tilsammen ved forige graviditet, noe jeg foelte var passe, lett og kvitte seg med osv, og hadde haap om aa oppnaa det samme denne gangen..

Noen andre som plutselig har gjort ett hopp i vekta etter at de kom paa 2 tri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha gått opp to kilo i uke 16 er vel heller under gjennomsnittet. Å være gravid er synonymt med vektøkning....................... Tror du bare kan slappe av her.................:) overalt hvor jeg har lest har folk plutselig lagt på seg.

Skrevet

takk skal du ha anonym. Var igrunn ikke saa mye de to kg totalt som skremmer meg, men hvor fort de plutselig kom. tanken paa aa gaa opp en kg i uka fremover frister ikke liksom.. Men du har vel rett skal ikke bekymre meg (fikk bare et lite sjokk naar jeg veide meg i morges, to uker siden sist gang)

Skrevet

Hei:)

Jeg gikk også opp 10 kilo sist, og nå har jeg lagt på meg 1,5 kilo ca.(nærmer meg 17 uker) Tror det er normalt at vektøkning går i rykk og napp. Ikke noe unormalt mye med 2 kilo pluss i uke 16 synes jeg!

Slapp av og nyt livet-og magen:)

Skrevet

jeg er i uke 28, og har kun gått opp 3 kg. heldigvis. håper å holde meg under 10 kg.

Skrevet

Jeg er 25+4 i dag og har lakt på meg 18kg!!! Men det kan da sies at jeg hadde gått ned 7 kg like før jeg ble gravid på grunn av depresjon og dårlig matlyst. Var undervektig en periode. Har også vært så heldig å slippe unna kvalmen, å matlysten var stor i 1.tr. Gikk opp 13kg 1.tr. Å de 5 siste kiloene har kommet gjevnt i 2.tr.

Skrevet

Er ikke alt dette veldig individuelt? Liksom ikke no som helt "normalen"?

Jeg var på kontroll på onsdag og hadde gått opp 5 kg. Legen sa ingenting på det. Hmmm.. Kanskje jeg er unormal? Hehe! Er i uke 21 nå.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, jo det er jo veldig individuelt, og mye vil jo avhenge av den kroppsvekta vi hadde foer vi ble gravide. Noen trenger vel aa gaa opp mer enn andre.. Godt med beroligende svar fra dere alle sammen. jeg er jo ikke saa fryktelig bekymret, men maa nok kutte litt ned paa sjokolade inntaket fremover ;-)

Skrevet

Åssen får dere det til å holde vekta så noen lunde i sjakt?? Jeg er i uke 15 å har gått opp 6kg allerede.... men har lett for å legge på meg, men alikevell.. hehe..

Skrevet

Da jeg var i uke 20 hadde jeg alt gått opp 8 kg. Nå er jeg i uke 23 og total vektøkning er 7 kg. Har altså gått ned et kg siste to ukene...

Skyldes nok at de første ukene måtte jeg spise hele tiden for å ikke bli kvalm. Så lenge man lever sunt og spiser normalt så får vekten komme som den kommer. Ikke noe å tenke på nå som vi er gravide.

La på meg 12 kg med de to forrige, men kiloene forsvant fort begge gangene. Masse av det er jo barn, fostervann, morkake, melk i puppene.....

Skrevet

Jeg er 24 + 2, og jeg har bekymret meg en masse om å gå opp i vekt for jeg har lett for å legge på meg, og det ligger til familien at om man først legger på seg så blir kiloene der .

Men da jeg var på kontroll på torsdag så gruet jeg meg noe skrekkelig til veiinga, men det viste seg at jeg "bare" hadde lagt på meg 3 kilo :P

Ble skikkelig stolt :P

Skrevet

igjen... så mange som bekymrer seg for vekta.... alle her har gått opp kjempe lite!!! jeg er 16 uker og har gått opp 5 kilo... så det!!! føler jeg er den eneste på BIM som har gått opp så mye, så alle der med 1 og to kilo etter uke 12 trenger virkelig ikke bekymre dere!!!

Skrevet

Nå ble jeg deppa, da jeg gikk gravid med sistemann la jeg på meg 29 kilo :( og nå er jeg 12+1 og har lagt på meg mellom 2-3 kilo og jeg sliter med kvalme. Trur det er hormonelt en del av vektøkingen. Men blir litt deppa når noen "klager" på ett par kilo i uke 16 snufse snufs..

Skrevet

Helt enig med deg.. Var undervektig før jeg ble gravid og har lagt på meg 20 kg hittill..føler meg jo som den blubba når man klager på 2 kg! Det er vel mye bedre å spise sunt og tenke på at babyen din skal vokse og være frisk og trenger næring!!

Skrevet

2 KILO???

Da er du heldig spør du meg..

Jeg har gått upp 8 kilo, er i uke 16 ;-)

Skrevet

20+2 og minus 7kg...

Ikke ok det heller faktisk :)

Ikke kvalm lenger, men vekta står helt dønn stille ...

Magen vokser og babyen sparker...

Tror ikke dette er noe vil styrer helt selv.. hormoner og stoffskifte svinger og herjer i kroppen.

Håper ingen faller for fristelsen å slanke seg...

Tror de fleste menn liker gravidkroppen slik den er .. spesielt siden det er "babyen vår" som er inne i der .. Den er med å gjøre oss vakre uasett om det er 2 opp, 7 ned eller 10 opp....

Skrevet

var hos jordmor og veide meg på torsdag, er i uke 24, og har gått opp 6 kilo... jordmor syntes det var en fin vektøkning, man skulle så visst ikke slanke seg når man var gravid!:) noen av kiloene mine er nok naturlige føler jeg, da jeg nesten ikke spiste før jeg ble gravid... men gøy å kunne gå opp uten å bekymre seg da!

sa til stesvigermor her en dag hvor mye jeg hadde lagt på meg... "du må nok passe deg nå ja" fikk jeg til svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...