nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Sliter dere med kynnere disse siste ukene? jeg er 36. uker i morgen og syns det er ubehagelig å gå en liten tur liksom . Magen er sprengt hele dagen og jeg blir kjeempe sliten av å være aktiv. på nettene blir det nesten verre, slik at hver gang jeg snur meg så er det ubehaglig og litt småvont... Er det vanlig å være i sånn form på slutten? Burde vi ta det mest med ro nå?Det er kansje derfor vi nå er HØYGRAVIDE liksom? Lurer på hvordan formen deres er?
oktober2007 Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Kjenner meg igjen i det du skriver... Trur det kan vere lurt å slappe av mykje. Det er vell derfor man får permisjon fra jobben også? Men, såklart - vi må vere litt i aktivitet også. Det er tungt å bære no på slutten - og kroppen trenge kanskje dei siste vekene til å forbrede seg på fødselen
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 jeg har sånn opp og ned dager jeg:-) i dag har jeg tatt hele leiligheten,tørket støv,vasket gulv og alt... men somme dager er jeg skikkelig sliten...gråter og føler meg verdens styggeste og feteste!! men jeg har vont om nettene sånn som deg:-( klarer nesten ikke å snu meg og tenker på om alt er i orden med utstyr og slikt... jeg går ned og opp 55 trapptrinn nesten hver dag og kjenner jeg er sliten men nå er det 26 dager til og håper han kommer snart!! er lei og sliten og vil komme meg ned litt i vekt igjen.. håper det går bra med deg:-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Samme her! Magen føles sprekkeferdig, så stram og hard er den. Babyen ligger lavt, noe som feks gjør det å ta på sko tilen utfordring. Tur...blære holder i 5 minutter. Husvask...litt om litt..ting tar tid..tungt. Søvn og hvile...jatakk..trøtt, men vondt å snu seg i senga, ryggen stivner. Smerter...tja...bare ubehagelig når babyen snur seg, trangt der inne.. Antrekk...ikke lenger like lett å se smart ut..eller føle seg fresh..Flode! Ellers...stearinlys, god bok, fyr i peisen..cola zero..litt mågodt..joda, det hjelper! God helg!
To tupper Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Vet akkurat hva dere mener. Av og til føles det nesten som om magen skal sprekke. Den er så hard at det rett og slett er vondt. Kan ikke huske det var slik forrige gang, men da hadde jeg ikke en 3 åring som skulle ubderholdes heller!!!! Tror jeg våkner 15 ganger om natten bare fordi jeg skal snu meg. Det kanker og smeller i bekkenet, og så må jeg "heise" magen med meg. Stakkars gubben som må høre på stønningen min. Har heldigvis bare 4 uker igjen nå. Av og til om kveldene kjennes det ut som om hele skambeinet henger og dingler, det skrangler i alle fall!
sivilivikivi Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 For å si det sånn så vet jeg nesten ikke hva kynnere er for noe.Har ikke (nesten) Hatt kynnere i graviditeten min!Formen min er veldig bra har utrolig mye energi. Er i uke 37 +4 dager. Men sikkert mye av grunnen til at jeg har mye energi er at jeg har så liten mage
nr3 i september Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Hehe, så deilig å høre at det ikke bare er meg. Stakkars mannen min som har hatt med meg å gjøre i det siste, det kan ikke vært enkelt =) Klarer nesten ikke å gjøre husarbeid...tar litt nå og litt da, så resten av tiden sitter jeg for det meste i en god stol å slapper av. Har heldigvis de to andre ungene mine i barnehage, så jeg har nok av tid til å ta ting i eget tempo og kan kose meg med dem når de er hjemme. Nettene er et helvette...Så gleder meg til å få kroppen min tilbake og forhåpentligvis et normalt bekken som holder seg der det skal =) Ps. Akkurat en uke igjenn til termin i dag!!! =)) God helg alle sammen =)
tobylina Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Får ganske sterke kynnere hver gang jeg snur meg på natten og kraftig vondt i underlivet, i tillegg til ryggsmerter og knepping i hofta. På dagtid har jeg kynnere, men de er ikke smertefulle.. Men vondt i underlivet har jeg hele tiden, det kjennes ut som om jeg har en tennisball inni der!! Heldigvis har hun lagt seg godt til rette i bekkenet og det hjelper på helabrannen :-) Har i dag 2 uker igjen til termin..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 21. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2007 det er virkeig godt å høre at andre også har det slik. Da er dte bare å holde ut de siste ukene jenter.. lykke til alle = )
Mamma til snart 4 Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 kjenner meg veldig igjen,kan ikke gå tur med hund lengre, kjempe ubehagelig. nettene. åå det å snu seg, helt jævli, akkuratt en strandet hval på sand;)men nå i 2 dager har jeg malt hele stuen 11 timer dagen, er helt gåen, bekkenet tar livet av meg. . fra nå av er det hviling fram til fødsel;)
moniQ36 Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Hei. Svarte i forje innlegg om dette og ja jeg har masse kynnere og vonde men ikke rart da jeg venter tvillinge. Ser dere sliter i uke 36 og oppover og jeg husker det med min første fødte for 15 år siden at de siste ukene var tøffe, så når psyker jeg meg virkelig opp til hvordan det nå vil bli med tvillinger. Er i uke 31 og er omtrent like stor eller kankjes større allerede en dere med en i magen så hjelpe meg.... gutta ligger med hode ned og legene mener jeg må gå for en normal fødsel og i dag starter de heller ikke før om nødvendig. Mange tvillingravide går fult ut. Og når jeg ser hvor mye mange av dere sliter gruer jeg meg litt nå til de siste ukene.... men,men..... Ønsker dere lykke til. Husk kynnere er ikke noe farlig for babyen,da det bare er livmor som trener litt til fødsel og dere vil merke det når riene begynner:-)) Ha en fin helg .
Ranveig R Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Jada. Eg er straks 35 veker, og må seie at det høyrest kjent ut det du skriver. Er ikkje veldig aktiv pga stadig meir skranglete bekken, men det skal nesten ikkje meir til enn å stå på beina og lage middag før eg blir sliten. Kynnarane kjem og går heile dagen, og ryggen gjer vondt når eg legg meg ned. Nettene er slitsomme pga rygg, bekken og tissing (samt ein 2-åring som har ein litt uroleg periode søvnmessig nett no). Det hadde vore greitt om det var mulig for heimeverande å ta permisjon ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå