~hope~ i 7.himmel Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Syns lillemor er så lite våken enda..?hun er våken stort sett bare en time av gangen før hun begynner å gjespe, vifte med armer og ben og blir grinete.når jeg da legger henne,så sovner hun med engang i vogna.(uten at vi triller) Men legger jeg henne i senga,så blir det bare skriking...?
-spent- Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Her er det omvent. Jenta mi sover omtrent aldri. Tar seg bare en liten lur 2-3 ganger om dagen på 20-30 min..
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Hun er som regel ikke våken lenger enn to timer om gangen for da blir det rabalder, vanligvis er hun trøtt etter en og en halv time. 4 måneder.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Er som regel ikke våken mer enn 1,5-2 timer før det er soving igjen. Hun er akkurat 5 mnd. Har alltid sovet mye.
-spent- Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Min er snart 4 mnd. Hvorfor kan ikke hun sove litt mer, sånn som deres, hehe..
~hope~ i 7.himmel Skrevet 21. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2007 Oi,var store forskjeller her da:)ser ut som om jeg bare skal være takknemmlig for at hun sover så mye.Virker jo som om hun trenger det.blir hun holdet våken lengre,så blir det rabalder ja.å da får hun ikke sove i det hele tatt.Noen sier at jeg må prøve å holde henne våken mer på dagen,men skal de ikke regulerer dette selv da...?hun sover jo hele natten,når hun sovner da,selv om hun ikke vil sove i senga.
FanteGuri Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Sunniva sover nesten alltid en 2-timers dupp i løpet av dagen, ellers blir det bare en halvtime et par ganger om dagen. Er mye våken, kan være våken i flere timer, hvis det skjer noe spennende..
Forskeren Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Jeg stoler på selvregulering når de er så små. Selv om de noen ganger ikke vet sitt eget beste og blir overtrøtte Ser ut som om min legger seg midt i mellom deres, sover sånn passe mye synes jeg. Er våken 2-3 timer om gangen, er 3,5 mnd gammel. Sover totalt 3 dupper i løpet av dagen, en kort morran- og ettermiddagsdupp 30-40 min, så kan han slå til med en 2 timers dupp midt på dagen (varierer litt hvis vi har program). Roer seg fint til kvelden, men må alltid sutre litt i vogna virker det som. Jeg må ofte trille/rugge han litt da.
Turid Laila Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Min lille gutt er ikke tre mnd ennå da, men om litt over en uke er han det. Han spiser, sover en time, våken ca en time, spiser, sover en time, våken en time, osv... Stort sett. Om kvelden legger jeg han kl 19 da er han stuptrøtt, for fra 16 og utover så sover han bare en liten dupp. Sover da fra 19 til 08 ca. med ett eller to måltider...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Sønnen min blir 4 mndr om en uke, og stort sett ser dagen slik ut: -Våkner et sted mellom kl 07.00 og 08.30. Er våken i 1 1/2 time. - Sover i ca 1 1/2 time. Våken i ca 1 1/2 time. - Sover ca 1 1/2 time. Da har klokka blitt ca 14, og da kan han godt være våken stort sett hele ettermiddagen/kvelden med avbrekk av kanskje 30 min lur. Hvis vi har gjort noe på dagen og han har vært våken kan han godt ha en lengre soveperiode i 16-tiden istedet. Han er mye survete fra ca kl 19, er sikkert trøtt. Prøver å få han til å sove litt i vogna si eller legge ham tidligere, men det går ikke... Legger seg for kvelden i 21-21.30-tida. Gleder meg til han blir så stor så han kan sove fra 19-20 til 07-08, så slipper vi den survinga på kvelden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå