Gå til innhold

Alkohol 7 dager før IKM?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det ha noen innvirkning?

Får litt dårlig samvittighet.

Ikke snakk om så mye alkohol. Tre glass vin og en irish coffie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Kos deg:o) Man skal unne seg litt selv om man er prøver!!

Skrevet

Jeg velger å ikke drikke alkohol mellom el og mens. Forskerne vet lite om hvilke skader et barn kan få av gravide som drikker akohol(uansett mengde), så derfor velger jeg å ikke drikke når det er en fare for at jeg kan være gravid.

Skrevet

nå er jeg sååå lei av å ta hensyn til det der....

at jeg orker ikke mer..

tror ikke jeg blir gravid før jeg klarer å slappe helt av og det vil også så og ta meg en fest når jeg føler for det...så nå skal jeg drite i det og drikke alkohol så lenge jeg ikke har positiv test...

tenk på hvor mange som ikke vet om at de er gravide før langt utti sv.skapet da??

dessuten så merka jeg d første gangen jeg var gravid at jeg var det en uke før IKM...hadde superømme brystvorter osv...så jeg tror man kjenner seg og kroppen sin best....

så nå etter over ett år prøvinga skal jeg gi F og drikke når jeg føler for det..seff ikke drikke 1 L vodka noen dager før IKM men...:)

så jeg tror ikke du skal ha dårlig samvittighet:)

Skrevet

Jeg syntes at gravide/ mulige gravide som drikker alkohol er stygt uansett. Det finnes ingen måte du kan forsvare det ovenfor meg. Jeg syntes også at det at mange andre drikker når de er gravid, fordi de ikke vet om det, er en for dårlig unnskyldning for oss som er prøvere.

Skrevet

Sant nok Elisabeth`77, 11pp

Harhele veien vert enig med deg, vertfall ang gravide som drikker, heldigvis er det meget skjelden. Etter IKM om mensen ikke har kommet synest jeg en bør lavær å drikke, men om du har en syklus på 50-60-70 dager så kan dette være frustrerende, å dikte opp unnskyldninger for å være edru blandt fest deltakere og å drikke alkoholfrie drikker.

For meg som bor på en veldig liten plass hadde dette vakt oppsikt med en gang, ikke at jeg bryr meg men det kan være noe en vil skjule lengst mulig.

Jeg har drukket dagen før IKM og jeg, etter negativ test. (kjenner kroppen min ganske godt) Selvfølgelig kan en test være treg med å slå ut, men en kan også ha mensen under savngerskapet... Og bare for å unnskylde meg selv enda litt mer så deler en ikke blodomløp med barnet/spiren før i uke 5...

Men men, det er vel hver sine meninger om det meste, og jeg hadde tatt meg en fest med måteholden drikking 1 uke før ikm og jeg ville det. Nå siste tiden har jeg holdt meg unna alt som heter alkohol annet enn mellom Mens- EL... fordi jeg har begynt å tenke så mye på at alkoholden setter ned funksjonene slik at en kan streve lenger enn nødvndig medå bli gravid. Det er mye synsing/troing/meninger om alt som har med svangerskap/prøving/el/tr osv å gjøre....

Skrevet

alkohol hemmer eggløsning pluss at alkohol kan være skadelig for barnet som er så utrolig utsatt di første 12 ukene..

jeg mener at har man tatt skrittet til å bli prøver holder man seg unna alkohol . det er dette leger å jordmødre anbbefaler. alkohol er da ikke en nødvendig gode...

er glad i en fest jeg altså..:) men når jeg som nå prøver å få en spire holder jeg meg for god til å drikke:)

Skrevet

Grysom.... som sagt=)

Vi har meninger om det meste og ingen er enige=)

Flott at du holder deg unna...=)

Er vel ikke bare bare å holde seg unna en fest i 33 mnd? Vi er jo unge enda.. hehe=)

Men fint, jeg nyter en fest når jeg føler jeg kan=)

Skrevet

Da jeg ble gravid med snuppa så ble vi det på første forsøk. Det hadde vi vel ikke helt regnet med så helga før vi fant det ut, altså midt imellom el og ikm, så var jeg på hyttetur og drakk vin. Det gikk helt fint. :-) Så ikke har dårlig samvittighet du.

Skrevet

hei, nei jeg sier ikke at man ikke skal gå ut å ha det gøy.. men d går ann å drikke alkoholfrie drinker å alikevell ha det gøy:)

det har hendt at jeg har drukket alkohol i en bursdag å sånt når jeg har hatt mensen.... men jeg mener at alkohol ikke er et nødvendig gode:) men respekterer at andre menner noe annet:)

Skrevet

Aha=)

Sant nok, klarer man å gå ut og holde seg til alkoholfritt så er jo det supert=)

Som du sier... andre meninger respekteres=)

Skrevet

Skjønner at dette er et tema som man aldri blir samstemte om. Jeg har flere venninner som har blitt gravide, og drukket mellom el og ikm, fordi de va uvitende om at de var gravide. Og ingen av deres barn har tatt skade av det på noen som helst måte. Jeg synes selvfølgelig ikke det er greit å drikke når man vet man er gravid. Det værste jeg vet er når jeg ser gravide som drikker eller røyker. Da er man nå fullt klar over at man er gravid så da er det ingen unnskyldning en gang. Men jeg tar meg nå en fest i ny og ne, og tenker som så at det er greit. Men nå som jeg venter ikm på tirsdag, så drikker jeg ikke noe denne helgen selvfølgelig. Tror man greier fint å vurdere dette selv.

Skrevet

Når egget ikke enda er festet så får vel ikke egget i seg noe alkohol?!

Skrevet

Man kan ikke la hele livet gå på vent selv om man prøver å bli gravid. Nødt til å leve, man vet jo ikke når det skjer. Men at man kan være litt måteholden når man kanskje er gravid er greit nok. Men ikke farlig å drikke litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...