Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Kan noen legge dette ut på skravle for meg? Kanskje det fins noen der ute som kan hjelpe......... Jeg har vært sykemeldt i ett år, og er fortsatt ikke bra. Så ergo så er jeg sykemeldt enda. Da jeg for tiden er gravid, så kan jeg heller ikke bli medisinert eller få behandling som kan hjelpe meg å bli bedre. Jeg lurte på hva som ville skje videre, for hvis man skal søke om rehabiliteringspenger så er et av kravene at man må være under behandling. Tok derfor kontakt med NAV, for at jeg skulle gjøre dette riktig. Fikk beskjed om å søke om rehabiliteringspenger, så da gjorde jeg dette, legen min sendte legeerklæring osv. alle papirer i orden. Så ringer NAV meg en uke etter, og forteller at nei, jeg har ikke krav på rehabiliteringspenger da jeg ikke er under behandling/medisinering, så jeg måtte nok finne på noe annet. Hun skulle prøve å finne ut hva som ville lønne seg for meg sa hun, og mente at mest sannsynlig så ville det være å søke dagpenger - melde meg arbeidsledig. Men HALLO, hva er det de ikke skjønner da. For det første så er jeg syk, og for det andre så er jeg ikke arbeidsledig. Blir både fortvilt og oppgitt over hele opplegget til NAV. Det virker jo nesten som om eneste mulige løsning her nå er å si at jeg kan få behandling alikevel. Skal man bli straffet for å være syk og ærlig? Blir ikke dette en vurderingssak da?
Mamman til M&E Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Er du sykemeldt pga psyken din? Behandling er jo mer enn medisinering da, samtaler hos psykolog f.eks er jo også behandling. Skal forsøke å legge dette ut på skravle for deg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Nei, det er ikke psyken jeg er sykemeldt for. Har tatt masse prøver, og vært til utredning tidligere, men har fått beskjed om at dette ikke er noe de kan fortsette med når man er gravid. Det virker nesten som om de ikke helt vet hva de skal gjøre i det hele tatt. Uansett, takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå