Gå til innhold

Hva slags type grøt gir dere?


Mamman til Mari

Anbefalte innlegg

Vi begynte såvidt med grøt for tre dager siden, og Nestle sin havregrøt med ris og hvete er IKKE populær.... Seriøs grining på nesa og mer grøt kommer ut enn inn. Lille prinsesse vil-ikke ;-) er ikke fornøyd. Tenker å prøve en annen type grøt. Noen som har tips?? Noen som blander litt fruktmos etc i grøten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi starta med maisgrøt. Den likte han etter 3 gang. Nå spreller han og gaper opp bare han ser koppen :-)

har ikke blanda grøten med noe frukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt av enæringsspesialist til ikke å bruke noen typer grøt som har hvete i seg før etter 6 mnd alder. Da ny forskning viser at for tidlig bruk av hveteprodukter til babyer er hovedårsaken til alle allergi og tarmproblemer barn og voksne kan få senere. Derfor anbefaler de at man bruker mais eller risgrøt(uten hvete) istedenfor. Jeg har oxo hatt problemer med grøt til lillegutten min. Med datteren min som nå er 4,5 hadde jeg oxo d samme problemet frem til jeg prøvde ren risgrøt. Så nå bruker jeg bare d frem til 6 mnd alder. Jeg har hatt store problemer med å få tak i den risgrøten som Nestle selger denne gangen, men fikk tilslutt en butikk til å bestille den inn for meg. Som regel har de visst bare maisgrøt eller havregrøt med ris og hvete i butikkene nå enda helsestasjonen oxo anbefaler å starte med risgrøten. Er verdt ett forsøk i hvertfall. Hvis du bytter grøt og fortsatt har problemer så kan du forsøke med fruktmos blandet ut i grøten oxo, mange som foretrekker d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Skal ut å handle nå, og se hva jeg finner uten hvete. Fint at du sa i fra, visste ikke det jeg... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg ble anbefalt sinlac(faaes paa rema 1000) den smaker godt, har ikke melkepulver og er anbefalt om man har allergier i familien. :) jeg er kjempefornoeyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også anbefalt å begynne med sinlac. God grøt som ikke inneholder melk (eller laktose) eller hvete (gluten).

Vi er også veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker maisgrøt, og det er visst kjempegodt....:) Fikk beskjed av helsesøster om å bruke maisgrøt før hun var 6mnd, pga at de ikke skal ha gluten enda!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...