Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Noen ganger blir to åringen min veldig voldsom for eksempel ved bleieskift eller klesskift, og da sparker han. Så for å få ham til å slutte klyper jeg. Jeg klyper ikke hardt, men bare så han kjenner at jeg tar litt i ham. Hva syns dere om det?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 tror ikke dette innlegget er seriøst. om det er det, håper jeg du er kalr over at det ikke er greit å klype mennesker. hverken barn, egene eller andres, eller voksene. regner ikke med at du klyper mannen din når han ikke hører etter, eller moren din vis hun er litt vrang.
mamma1980 Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 ¨sammenligne med vokse herreguud...! forskjell på vokse og unger da... voksne har VETT ikke barn slik som voksne! så lenge klypinga ikke er hard så se rjeg ikke noe problem i det. Er det rart unger og tenåringer ikke har respekt for foreldre eller andre voksne sier jeg bare !!! en kan jo ikke ta ungene (ikke slå og riste) før en roooooper ut MISHANDLIING....! fy skam på systemet. dem lager dritten selv, gjelder også kriminaliteten.
Ane** Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Nei det synes jeg ikke noe om. Og jeg ser ikke sammenhengen heller...? Hvor er sammenhengen i at "toåringen blir voldsom, det vil jeg han skal slutte med-så da klyper jeg"... I mitt hode så sender du jo da nettopp ett signal om at blir man frustrert så tyr man til "vold". Og det er vel dette du vil ha vekk, ikke mer av.... Prøv å finn ut hva som gjør at han ikke vil... Kunne han ha lekt med noe mens du bytter bleie? Hatt en lekebil i hånda? En "spennende" en som man bare får leke med mens man bytter bleie? Da vil det brått bli litt mer morro å ligge der.. Å påføre andre smerte for å få dem til å høre er sjeldent noen god løsning. Regner med at du som alle oss andre vil at ungen skal høre fordi dem stoler på deg, og respekterer deg som menneske, ikke fordi dem er redd for å få vondt hvis dem ikke "adlyder"...
mamma1980 Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 vold å vold...... mener da at ikke rart unger ikke har respekt for foreldre eller andre voksne! forskjell på vold og å klype bitte litt bare slik at ungen kjenner det. folk rooooooper mishandling oooohjeeelp liksom...
Ane** Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Hmmmm. Hvor er det noen rooooooper mishandling her da? Kan ikke finne det i innlegget mitt jeg? Men det jeg finner er en dame som spør om hun synes vi andre mener det er greit å klype små barn. Å da svarer jeg at nei, så absolutt ikke. Og så vidt jeg kan se så svarer jeg uten å angripe henne, eller skike barnemishandling og FY FY. Men jeg gir ett eksempel på at om hun vil barn skal slutte å sparke (vold), så er kanskje ikke det å være fysisk selv det beste forbildet...
mamma1980 Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 neida nå tenkte jeg ikke på deg slik da nå mente jeg da generelt noe jeg skulle ha skrevet ...beklager. jeg selv ser ikke å klype et barn forsiktig er "vold" da men det er jo ulike meninger om det ....
Hva skjer'a?♂ Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Det er ikke forskjell på barn og voksne når det gjelder å respektere. Jeg klarer ikke å ta deg seriøst jeg, ladywonder. Det virker som du bare vil provosere for å få oppmerksomhet...
mamma1980 Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 javel ! så når jeg har en annen mening en det du har så er jeg ikke seriøs ! at jeg vil ha oppmerksomhet ?... hoho den var god men tenk da.... tror du en unge eller en voksen respekterer en annen mindre om en "klyper" i øra eks ? jeg klyper ikke barnet mitt selv men om noen gjør det så er det nok grunner for det. ja om en gjør det i spesielle situasjoner og ikke ofte så klart, det er nok ikke så bra. DA MISTER en respekten !
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Hei, jeg har sluttet med klypingen( selv om som jeg sa var d ikke hardt) Jeg ønsket bare råd. Det er ikke alltid like lett og vite og man ønsker også det beste for barna sine. Derfor spurte jeg om råd, siden det ikke er så mange steder og gå. D er mange måter å svare på ett slik spørsmål. Og jeg synes mange bare leter etter en sjanse for å kunne være frekke og få ut egen frustrasjon på disse sidene. Ønsker selvfølgelig ikke noe vondt for barnet mitt. Og hvis du skal sette barn og voksne på liklinje så blir jeg jo sparket jeg også.( men siden jeg er større skal jeg ikke bruke dette mot ham, og har derfor sluttet)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 LadyWonder - jeg tror du har ett lite problem som du "ikke" vil innse; nemlig at du faktisk ER en barnemishandler. Du prøver desperat å legalisere denne klypingen.Du er også slik inne på forumet for barneoppdragelse, der du i flere tråder er med i likedanne diskusjoner angående klyping, dasking, smikking (som du kaller det). Du skriver feks "klype BITTELITT", "bare litt smikking" osv - akkurat som at jeg tror deg og din minimale vold. Nei fy deg LadyWonder, du bør virkelig finne deg andre oppdragelsesformer, for du avslører deg selv i flere tråder. Hva med å lese litteratur (De utrolige årene), oppsøke råd hos helsestasjonen eller aller helst barnevernet. Hvertfall - slutt med denne unødvendige og ULOVLIGE volden som du sier du faktisk bruker mot din snart 4-åring!!!
mamma1980 Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 barnemishandler *ler* jaja tro du det. da er 1/3 av norges befolkning barnemishandlere om dem dasker ungen på fingrene ??!! jaja lykke til. jeg skjønner bare ikke hva som er galt med dasking jeg ? barnet får jo ikke noe m`en av det .... avslører meg hva da avslører meg... at jeg er barnemishandler ?? '*ler* ingen er perfekte foreldre selv om dem ikke dasker fingrene til den lille altså !! foreldrene som ikke smikker barna er like ille i andre ting om en setter det slik. noen foreldre som skal såkalt "prate " til barnet sitt kan si "så dum du er ", "idiot" "tosk" og banne til barnet eller si ting som går inn psykisk galt på barnet er DET noe bedre ? men ikke alle sier dette da selvfølgelig.... om jeg dasker ungen min er det kasnkje 1- 2 ganger i mnd eller i halvåret innimellom. er DET mishandling. jeg gjør dette når behovet kommer og jeg føler det er det som trengs. og dette hjelper på min sønn for snakking hjelper ikke i ekstreme situasjoner. en blir heller ikke bedre foreldre alltid ,av å lese bøker men lære erfaring. ingen unger er like og alle må ha ulik oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå