Gå til innhold

Til dere med babyer på ca 8 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere melk etter hvert måltid? Gutten min spiser brødskive til frokost, grøt til lunsj og kveld og middag. Da vi var på 6-mnd-kontroll sa HS at han skal ha melk etter hvert måltid. Men han vil ikke ha, må i så fall vente opptil to timer før han vil ha melk og da er det jo ikke lenge til han skal ha neste måltid. Skal de fortsatt ha melk etter hvert måltid når de 8 mnd? Jeg blir jo bekymret for at han får i seg for lite melk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo gi vann til noen av måltidene, men væske til hvert måltid bør han ha. hadde heller gitt litt mindre grøt, så han orket melk også. lykke til:)

Skrevet

Han får vann til hvert måltid, så tror han får nok væske, er bare usikker på om han får nok melk, vet ikke hvor mye melk de bør ha i løpet av dagen når de er 8 mnd..

Skrevet

jeg har det akkurat likt. Tar det ikke så tungt, han drikker den melken han selv vil ha og jeg prøver ikke å tvinge det i han.

helsesøsteren jeg går til sa at de skal få tilbud om melk også drikker de det de vil ha.

lillemann her er ikke så veldig glad i mme, så det blir stort sett to flasker med 180ml daglig, ikke alltid det engang.

Ikke bekymre deg så mye for det, det er jo tilsatt melk i grøten han får også. Eller så kan du jo lage den på mme. Vet at de typene grøt fra 6 mnd skal tilsettes vann, men du kan fint lage dem på mme. Det gjorde jeg i begynnelsen når han bare åpnet munnen og lot all melken renne ut

Lykke til ;O)

Det går sååå bra så ;O)

Skrevet

å, da så. da tror jeg virkelig ikke du trenger å bekymre deg. du kan jo amme morgen og kveld bare.

Skrevet

Ja, trenger kanskje egentlig ikke bekymre meg. Han drikker ca 140 ml på morgen og 200 ml på kvelden. Pluss det han drikker etter lunsj og middag som er alt fra 40 ml til 100 ml (etter hvert måltid). D må vel holde..

Skrevet

Synes det høres veldig bra ut jeg ;O) Så ikke tenk noe mer på det du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...