Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg er nesten helt blank når det gjelder alt det jeg kaller "det tekniske" rundt det å bli gravid. Før jeg prøvde å sette med litt inn i ting og tang rundt graviditet, så gikk jeg rundt og trodde at man kunne bli gravid så fort man glemte å ta p-pillen en dag. Det er jo det som har væørt skremselspropagandaen fra samfunnet og de voksne i puberteten. Det jeg aldri hørte snakk om var at man må ha eggløsning for å bli gravid - altså er man riktig uheldig hvis man glemmer å ta p-pillen akkurat når man har eggløsning og dermed blir gravid. Derfor trodde jeg inntil for litt siden at jeg kunne bli gravid nesten når som helst, uavhengig av eggløsning (tro det eller ei). Så dum kan man altså bli (og nei, jeg er ikke blond, hehe). En liten forsvarstale der:)

Spørsmål mitt er derfor, hvordan regner man ut når man har eggløsning? Vet at alt som har med kropp å gjøre varierer fra person til person, men er det sånn cirkaregler?

Håper noen har tid og lyst til å svare meg, for vi planlegger barn. Blir glad for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsning ca 1 dagerfør mens, så det kommer an på syklusen din når etter mens du før.Du kan jo telle deg bakover fra når du venter neste dersom du er regelmessig:)

Skrevet

beklager, firetallet påmaskinen min er ødelagt.. fjorten dager skulle det være...

Skrevet

Tusen takk:) Jeg har kun hatt en ordentlig mens på de siste månedene. Jeg byttet p-pillemerke, og da hadde jeg ikke menst. Bare spottet litt (hvis det er det man kaller det). Trodde da at jeg var gravid, men var ikke det. Men sist hadde jeg ordentlig mens, så da skal jeg sette igang og telle - og forhåpentligvis klaffer den en gang. Takk igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...