Listende fleeceteppe Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 ...så kjenner man det vel? Falt skikkelig på ræva og korsryggen i går, rett på bakken. Snakket med legevakten i gårkveld, men de mente at dersom det ikke blødde, kom fostervann eller jeg fikk sammentrekninger så skulle det ikke være noe fare. Jeg har kjent frøkna i magen som vanlig etter dette, men klarer liksom ikke slippe bekymringen helt heller....
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Hvis morkaka løsner så kjenner du det i form av sinnsyke smerter og fossblødning. Hvis det skjer er det ikke noe tvil om at noe er alvorlig galt og du må ta beina fatt og komme deg til sykehuset fortere en fortest.
Listende fleeceteppe Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 Takk for svar! Har ingen av disse symptomene. Har bare vondt i ryggen og nakken og beina etter fallet, men det må en jo regne med.. Sånn blir det når kløna er ute på egenhånd gitt! Schwopp og rett i bakken!
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Lettere mørbanket etter et skikkelig fall på ryggen kan man bli både med og uten baby i magen ja. Men så lenge du kjenner liv, ikke blør og ikke har smerter i mageregionen er nok alt superdupert der inne. Husk at babyen er så utolig godt beskytet og syntes nok bare den ekstra lille turen ned var en artig forandring, he he.
lille-persille Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Fall skal etter hva jeg har lært alltid undersøkes for å måle blodgjennomstrømmingen i morkaka. Et døgn obsen er også vanlig. Mulig det har en sammenheng med hvor langt du har kommet i svangerskapet, men ring alltid føden, ikke legevakta!!!
Listende fleeceteppe Skrevet 21. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2007 Bor langt fra føden, så her er det legevakten som er den naturlige kontaktpersonen... Men kanskje jeg skulle ringt til legen i dag, hørt hva de syntes der... Men føler meg helt "vanlig", bare litt ekstra oppmerksom...
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 ikke for å skremme på noen slags måte, men da mamma gikk med meg ramla ho rett på rumpa. merket ikke noe, men ble likevel sendt til sjekk, fødselen starta og i steden for fostervann var livmora fylt med blod. morkaka hadde løsnet og både jeg og mamma holdt på å dø.... vær så snill å ring føden eller lege å få det sjekka... bedre å sjekke en gang for mye enn at det (bank i bordet) skulle gå galt... lykke til
Listende fleeceteppe Skrevet 21. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2007 Etter mye om og men gikk jeg til legen, og alt var fint så vidt han kunne se! Babyen sparker og virker fornøyd, men han sa at jeg fortsatt skulle følge med, og komme måtte ikke være redd for å ta kontakt igjen dersom jeg syntes noe ikke var som det skulle. Godt å bli tatt på alvor!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå