*Rutletutt* Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Har en kolikk-baby, som det virker som å reagere på melkeprodukter - og legen min sa at jeg burde holde meg unna rene melkeprodukter som melk og yoghurt - men at varmebehandlet melkeprodukter var ok siden de enzymene (?) som mange reagerer på i melken, da ikke fantes lengre. Tenkte jeg skulle lage en pizza i kveld, men bør jeg spise det? Har kjøpt sånn Vita-ost, så det er vel uansett ikke så mye melk i den...men vil ikke spise det om det gjør at Milla får (enda mer) vondt i magen sin. Hvor lenge tar det i såfall før det en spiser kommer over i melken?
Plutselig_gravid Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Du kan jo prøve. Gutten min hadde også kolikk pga melkeintoleranse. Jeg kunne ikke spise en liten ostebit en gang uten at han reagerte med kraftig kolikk som varte i timesvis. Men, hvis bebisen din bare er litt var på melkeprodukter enda så går det sikkert greit:o)
*Rutletutt* Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 Ja, jeg har ikke merket at hun reagerer sånn veldig krafitig på melkeprodukter, holder meg unna det pga at legen sa det kunne være lurt. Syns det er så vanskelig å vite hva det er hun reagerer på og ikke*sukk*...det beste hadde vel vært å sluttet å spise;o/
*Rutletutt* Skrevet 21. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2007 Hun reagerer endel hvis jeg drikker vanlig melk og spiser yoghurt og melkesjokolade...
firemerkersmør Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Merkelig lege. Alle melkeprodukter i norge (både søtmelk og yoghurt) er varmebehandlet(pasteurisert), så den holder ikke. Og tviler på at det er enzymene i melka du ikke tåler, er nok proteinene, og de blir noe endret ved varmebehandling ja, men ikke ved så skånsom varmebehandling som pasteurisering. Angående vita osten er det fettet der som er erstattet, og ikke proteinene (som du antagelig reagerer på), så der er det ingen forskjell fra vanlig ost for deg. Jeg hadde kuttet helt oste. Hvis han reagerer på melkesjokolade reagerer han garantert på ost.
*Rutletutt* Skrevet 21. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2007 Ja, det var sikkert proteinene han mente - jeg har aldri merket at jeg ikke tåler melkeprodukter - men merker at Milla reagerer litt på det. Ja, ja - jeg får ta meg en brødskive til middag i dag mens samboer og Tobias spiser pizza - blir mye brødmat på meg, ja;o/
77modell Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Spis pizza du:) Om bebisen blir mye verre gjør du det ikke mer! En må jo berre prøve seg frem. Du merker jo fort om ho blir verre eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå