Gå til innhold

Mindre lønn ved sykemelding???? Trenger svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Vurderer å sykemelde meg 50% neste gang jeg går til legen (på tirsdag) pga søvnløshet, rastløse ben og VOND rygg. Har termin 9. des - så 2, 5 måneder igjen. Får en mindre lønn hvis en er sykemeldt (Har fast jobb og har jobbet der i 5 år) og mindre foreldrepenger etterpå?? Håper noen vet :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepengene skal tilsvare din vanlige lønn.

Skrevet

Og du får ikke noe mindre i foreldrepenger selv om du er sykemeldt før fødselen.

Skrevet

Hei. Jeg er også sykmeldt, men 100 % da, får full lønn her. Har 100 % stilling og har vært ansatt i 6 år. Svangerskapspengene du får skal være ut fra full lønn uansett om du har vært sykemeldt eller ikke.

Så det er bare og sykemelde seg, skal ikke gå utover lønna det.

Skrevet

Takk for svar :D Da satser jeg på å jobbe redusert fra tirsdag av - skal bli herlig!! Lykke til til alle :D

Skrevet

du får svangerskapspenger utifra hvordan du jobba før du blei gravid...

Skrevet

du får full lønn, men jobber du på butikk eller en plass du kansje får kveldstilegg får du ikke tilleggene.

Skrevet

Man får maksimun 6g av staten når man er sykemeldt, så hvis du tjener mer enn det (ca. 32.000-33.000 i måneden) vil du ikke få det du tjener over 6g, med mindre du har en særskilt avtale med bedriften din om dette.

Skrevet

sykepenger er likestilt med vanlig lønn.

det regnes ut fra hva du har tjent de siste 10 mnd før du går ut i permisjon, du må ha vært i arbeid minst 6 av disse 10 mnd.

Skrevet

Takk for mange og nyttige svar!!

Skrevet

Du har krav på alle tilleggene også, både kveld, helge og helligdagstillegg for man skal ikke tape på å gå i permisjon

Skrevet

Hvis du er sykemeldt lenge kan det være du får mindre feriepenger til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...