Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 4 uker før termin.... Er det egoistisk? Vi har en sønn på 1,5 mnd. Jeg sliter med å løfte han opp og ned av sengen, samt opp/ned vår glatte trapp. Nå sier mannen min at han skal på seminar 4 uker før jeg skal ha ks... Kjenner at alt stritter i mot. Både fordi jeg synes det er fysisk vanskelig å klare meg alene i 4 døgn, men også fordi jeg ikke orker den psykiske belastningen av å tenke på at mannen min skal fly, oppholde seg i London osv. Litt vel engstelig for at det skal skje han noe.. Han ahr i tillegg akkurat vært på 5 dagers reise, jeg synes vi ble veldig lenge alene... Helt utslitt når han kom tilbake pga alle løftene. Noen synspunkter? Er det mulig å nekte? Er det ego av meg? Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 bare lurer litt på hvordan du kan ha en sønn på 1,5 mnd når du har termin om 4 uker???
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Hadde det vært en fylletur hadde jeg skjønt deg, men et seminar? Helt ærlig så synes jeg det er egoistisk av deg ja, er det ikke noen andre som kan hjelpe deg med sønnen din de få dagene han er borte da? Dine eller hans foreldre f.eks.?
Maud Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg kan kjenne meg igjen i hvordan du tenker, men jeg synes nok dette er litt egoistisk av deg. Du får skaffe deg praktisk hjelp av andre, kanskje låne bort den store (som jeg tipper er 15 mnd og ikke 1.5) til besteforeldre noen dager. Dette klarer du fint!
yellowhåpefull Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Sendte mannen avgårde på seminar idag jeg...skulle bare mangle at han ikke skulle få dra på det syns jeg. Liten sjans for at det blir noe fødsel før han kommer hjem og selv om jeg gruer meg litt til å være hjemme med to barn ( større enn dine ) så krever det jo at jeg må orke ting... Personlig syns jeg der er ego å nekte han å dra. Vet at hvis jeg hadde satt foten ned så hadde han blitt hjemme,men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe god følelse i kroppen da.... Kan du ikke prøve å få litt avlasting med ungen akkuart når han er borte da?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Sønnen min er 19 mnd og som jeg nevnte dette gjelder et seminar 4 uker før termin. Jeg har ikke hjelp av nær familie. de bor i utlandet - Har valgt å feire pensjonsalderen i Spania. Jeg er 100% sykmeldt og har vondt for å gå.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Kan også nevne at dette seminaret ikke er jobbrelatert i den forstand at de får fagligfordypning. Det er mer et seminar mer som et Kick-off, sosial mingling for bedriften. Jeg er ikke av den sjalu typen og mannen min er av den trofaste typen, så det er ikke dette saken gjelder.
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Dersom du ikke har mulighet for å få hjelp og det er vanskelig for deg å fungere når han er borte så synes jeg heller det er egoistisk av han å reise jeg da..... Mannen min var selv på utenlandsreise i forbindelse med jobben 4 uker før termin, og han ordnet med at foreldrene mine kom og bodde sammen med oss for å avlaste (er også sykemeldt 100% med bekkenløsning - og når man nesten ikke klarer å gå er det veldig vanskelig å fungere alene med to barn på 2 år og 5 år....).
Lille Under Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Hei! Jeg er ikke så bastant som innleggene over og kaller deg egoist, det synes jeg ikke. Slik jeg forstår deg handler det ikke om at du er redd for at fødselen skal sette i gang, eller noe - mer at du har såpass store fysiske plager allerede som der - og blir forverret når du er alene med et barn på 19 mndr. Jeg synes ikke det høres ut som noen ideell løsning at du er alene, det er viktig å ikke slite seg ut fysisk og psykisk før fødsel. Samtidig kan du ikke nekte ham å dra, jobbrelaterte reiser er vanskelig å unngå. Jeg tror mer på at du må ta en god prat med ham om hvordan du har det, hva du tenker om å være alene disse dagene. Hvis han fortsatt ikke velger å bli hjemme, så kanskje det er forberedelser til disse dagene han kan gjøre for deg? Handle inn tilstrekkelig med mat, vaske klær så det er minimalt med skittentøy, kanskje vaske huset så du synes det er trivelig rundt deg... Ofte er det praktiske gjøremål som "spiser" krefter også, synes jeg. Kanskje du også må tilrettelegge for mindre løfting av eldste barnet, heller støtte det til å klatre opp selv dit det skal o.l. Håper dette innlegget kan være til litt hjelp --- synes de andre jentene her inne har vært litt strenge med deg, jeg da. LYKKE TIL!
Mamzen Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Jeg synes ikke du er ego. Fortell han hvordan dette er for deg og så får dere event vurdere videre. Jeg skjønner godt hvordan du tenker! Tar han det som en selvfølge at han skal dra da? Synes nå det høres litt merkelig ut, spes om han akkurat har vært på reise og at dette ikke har noen betydning for jobben...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Takk til dere to siste oppmuntrende gode her.. :-) Fikk noen fine tips. Hverdagen min består ennå i at jeg tar alt husarbeidet, til tross for bekkenløsning. Til tider krabber jeg faktisk rundt for å få det til. Mannen min jobber mye og i tillegg er huset en byggeplass pga ombygging/opppussing. Det er pga belastningene i det siste at jeg er helt kaputt, nekter han ikke å reise fordi jeg er en dominant type. Heller det motsatte kanskje.. I tillegg satte fødselen i gang en mnd før termin sist, den stoppet riktignok opp igjen, men de registrerte veer på sykehuset. Jeg eregner med at jeg ikke kommer til å få barnet når han er borte, er vel mer redd for å bli totalt utslitt - ikke bare tter disse 4 dagene, men at det liksom skal toppe seg etter en lang slitsom periode uten søvn og med masse smerter. Uansett, setter pris på STØTTEN jenter. Ønsker dere ne god fin dag! Klem :-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 mamzen - Reisen han var på var ren ferie i 5 dager. Ikke arbeidsrelatert. Skulle gjerne vært på ferie selv - men det blir vel ikke før om et år eller to :-)
Elskeråværemamma Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Jeg synes heller ikke at du er egoistisk. Jeg mener at en sosial tur som dette ikke er nødvendig når du er på slutten av svangerskapet og at han bør på det sterkeste vurdere å bli hjemme og ta hensyn til deg og barnet deres på 1, 5 år.Det er vanskelig å nekte den du er glad i å være med på noe artig, samtidig så trenger vi kanskje både litt ekstra hjelp og omtanke og nærhet når en er på slutten av graviditeten. Håper det order seg for deg, og at det blir en løsning du også er fornøyd med!! Synes noen av de andre var vel strenge med deg!! Du har måttet forsake masse som gravid, da kan jo mannen din gjøre det samme i noen tilfeller. Dere er to om å være gravid!! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Takk for støtten kjære vibekkemor :-) For det er nok akkurat det jeg savner/trenger litt nå for tiden. Pga flytting, opp pusing og en mann som hale tiden jobber, har det blitt lange litt tunge dager i dette svangerskapet. Vi har et godt ekteskap i utgangspunktet, men føler vel at det har gått på sparebluss siden i vinter. Skulle vi få litt ledig tid før fødslen, vil jeg så gjerne at vi skal bruke den sammen - ikke på jobb eller resier på egen hånd :-) Vi fikk ikke ferie sammen i sommer heller pga huset m.m. Nå klager jeg fælt, jeg er jo også takknemlig for at vi venter nr to... :-) Det er bare litt tøft å være så mye alene med tung kropp :-) Nå skal jeg legge meg litt mens lillemann sover, drømme om spa og deilig avkopling :-) Ha en kjempe fin dag!
Mamzen Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Håper dere finner ut av det! Og husk, mår ungene dine blir litt større, må DU ta deg en ren nytelsesferie uten man og barn Det gjør godt for alle!
shimonie Skrevet 22. september 2007 #16 Skrevet 22. september 2007 jeg syns ikke det er egoistisk av deg, du sliter med løftene, og det var visst ikke noe veldig viktig, mere sosialt s¨ånn jeg forsto det? uten familie i nærheten er det vanskelig å få avlastning, så nei, jeg syns han burde vært hjemme. syns han burde skjønt det selv jeg da...
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 22. september 2007 #17 Skrevet 22. september 2007 Nei, det synes jeg ikke du er! Mannen min ble hjemme fra jakt fordi jeg sliter sånn med all løftingen av snuppa på 17mnd... Er du sykemeldt er det en grunn til det. Jeg ville nok spurt han om å være hjemme om det er det beste for deg nå, og dersom turen ikke er superviktig, noe den ikke ser ut til å være.... Du er jo ikke alene om å ha et barn og heller ikke om å få et barn..
Mammamia;-) Skrevet 22. september 2007 #18 Skrevet 22. september 2007 All støtte og forståelse til deg! Lykke til - du har lov til å stille sånne krav nå rett før fødselen!
Sissy-mams Skrevet 23. september 2007 #19 Skrevet 23. september 2007 Støtter deg 100%. Det er IKKE ego av deg, men veldig korttenkt og umodent av ham! Du trenger ham mer enn han trenger å dra på seminaret. Han vil få nye muligheter til å dra på slike turer, men ikke flere muligheter til å hjelpe og støtte kona si som bærer hans barn denne gangen. I tillegg vil du miste en del av respekten din for ham dersom han drar, for da viser han at han ikke bryr seg så mye om deg og barna deres som han bør og skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå