Gå til innhold

er jeg heeeelt på jordet ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå !! jeg blir GAL!!!!

bor i kjellern hod foreldra mine, etter brudd med bf. greitt nok. de passer niesa mi omtrent hver dag. hun er 5... å bortimot en av de verre "bortskjemte d....ungene" jeg vet om!!!

altså: er d ikke lov å si fra om at "du trenger ikke løpe rundt stua å hyle, d er sånt man kan gjøre ute" , å "ikke løft katta etter halen" å genrelt "ro deg ned!!!" hun viser NULL respekt for andres ting, hun skal ha 250 % oppmerksomhet konstant, hun gjør AKKURAT hva hun vil, å får hun ikke viljen sin eller du faktisk sier henne imot -kun jeg somgjør d her!- blir hun faktisk drittsur å er bare dobbelt så grinete etterpå!! hun er tross alt 5 år...jeg har flere venninner med 5åringer, å ingen oppfører seg sånn her...!!! foreldra mine kjefter på meg hvis jeg sier fra til henne om noe som helst!! aaaargh!!

jeg har hatt et veeeldig turbulent svangerskap, mye pga bf, å jeg trenger rett å slett litt ro å fred...jeg er dødssliten å hormonell å føler bare at ALT går til helvete ...

men uansett -d må da være lov å SI FRA, på en helt grei måte, at nå syns jeg du kan leke no annet, eller nå syns jeg du kan oppføre deg... vi bor på en gård, så d er supre muligheter for å gå ut å løpe til krampa tar en uten å møte verken biler eller annet...

å når d gjelder kattene mine, har d faktisk krav på fred å ro dem å !! dem er IKKE hennes leketøy hver gang hun er her !!

meeen...hun bare lukker ørene å durer på...eller svarer frekt å fortsette...

er jeg heelt på tuppa????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er u ikke. Skjønner godt at du reagerer jeg. Men det er ikke jenta sin feil, men foreldrene som har sjemt henne bort ville tatt det opp med de jeg da! Hater bortskjemte drittunger som ikke kan respektere noe som helst. Utaknemmelige unger som blir sur for at de ikke får det de vil ha til en hvær tid!

Skrevet

Du er kanskje litt ekstra hissig pga. hormonene, MEN dette hørtes mindere koselig ut.

Jeg er av den oppfattning av at unger og voksne, uansett alder, må tåle å bli snakket til hvis de ikke klarer å respektere at de befinner seg i andres hjem eller andres ting.

Kanskje en liten prat med dine foreldre om at dette er ikke bra, verken for deg eller 5-årringen.

At hun drar katten i halen, det er ikke spesielt imponerende. Min 21 mnd gamle sønn vet at han ikke skal gjøre det......

Jeg synes du skal fortsette å sette krav, så får hun bare bli sur. Tror faktisk hun har godt av det. Men det hadde vært til stor hjelp for deg om dine foreldre faktisk var enig med deg. Så får ikke du svarteper hele tiden.

Skrevet

hun er da grei å da.. innimellom. er jo niesa mi ;o) men jeg syns bare at d må være måte på!!!!! ååå d går meg på nervene løst.... åsså kommer resten av familien med utsagn som "bare vent, nå kommer snart "VIDUNERBARNET"" (jeg er høygravid jah) hvis jeg sier noe...syns d er sårende jeg. dem burde jo klare å se at d ikke er helt "vanlig" oppførsel hun bedriver....uten å slnge kommentarer til meg, om mitt ufødte barn... hehe -d ble melodramatisk..men dere ser poenget ;o)

Skrevet

jah ikke sant...."tante er bare dum" sier hun hver dag...d er lissom ikke bare koslig d heller ;o)

men føler at jeg har all mulig "rett" til å si ifra jeg å. jeg bor her å, å vi må ALLE innrette oss etter hverandre. hadde hun vært 2 eller 3, syns jeg saken hadde vært litt annerledes. men hun er 5, å egentlig voksen for aldern. veldig flink å snakke for seg og diskutere veffal -utrolig irriterende !!

men klart, jeg er nok xtra på tuppa fordi jeg er høygravid å. men syns d skal være unødvenig å si at jeg har dundrende hodepine 17 ganger før noen gidder å høre etter....gjelder sikkert resten av familien å...

Skrevet

Oj...stakkars barn sier jeg. Her har noen feilet stort i barneoppdragelse..., eller glemt den bort?

Vet av erfaring at besteforeldre ofte ser myyye gjennom fingra, fordi de skal kose seg med barna og ikke oppdra, men hadde niesen min oppført seg sånn hadde jeg snakket hardt til henne. ( og mine foreldre oxo )

:-)

Både for hennes sin sikkerhet og dyra sin, så er det jo viktig at hun lærer riktig omgang med dyr syns jeg. Dyr er ikke leketøy og det er de nødt for å lære seg.

Skrevet

Syns vel ikke du er helt på tuppa nei...virker som hun har fått frie tøyler altfor lenge,og det er synd det er bare du som ser det. Prøv å snakk med foreldrene dine når hun ikke er der,og fortell hvordan du ser henne. Besteforeldre kan lett bli blinde og det gjelder vel foreldre også. Men hun har jo et lite adferdsproblem som dessverre for henne ikke blir møtt med motstand...hun kommer til å få det vanskelig senere i livet også hvis hun ikke har klare grenser å forholde seg til. Det er tross alt vi voksne som har ansvaret for at et barn skal få riktig oppdragelse,og prøv å tenk på at det faktisk ikke er barnets skyld at det oppfører seg slikt,det er de voksne som har latt henne dure fram!

Jeg hadde ikke tolerert at et barn hadde løftet en katt i halen,du verden så sinna jeg hadde blitt,og jeg syns ikke du skal overse det,prøv heller på en rolig måte å fortelle henne at katten får faktisk veldig vondt hvis hun gjør slikt. Prøv å få henne til å forstå ting med et rolig stemmeleie. Og ros henne når hun gjør noe riktig. Ofte slike barn ikke får så mye positiv tilbakemelding og gjør heller ting for å få negativ oppmerksomhet.

Skrevet

de skal lissom diskturere alt mulig med henne...ikke bare si "gjør slik å gjør sånn" .. skjønner tankegangen liitt..men hun lurer jo dem trill rundt!!! får viljen sin gang på gang på gang...'

forrige juleaften, etter vi hadde pakka opp julegaver å sånn, gikk hun faktisk rundt å ødelag ting vi andre hadde fått !! hva er D for noe,lisom !! ?? så noe fundamentalt galt, d er der nok...

Skrevet

hehe belive me...jeg har prøvd. i 5 år no har jeg "mast" om kattene mine -de har bodd her hele tiden da jeg ikke kunne ha dem da jeg bodde i byen- men d hjelper IKKE!!! hun driter i alt hva jeg sier...sier jeg nei, så går hun likevel bort å løfter dem eller uroer dem, å d provoserer meg. hun svarer alltid åsså...men jeg skulle bare klappe henne... etter jeg har sagt maange ganger at hun ikke trenger å "dra dem opp" ...

søstra mi klikker på meg hvis jeg tar henne, så d er lissom "meg" d er noe galt med, skjønner du... d er veeeldi frustrerende...

en gang huntømte vann på ene katta (JAH -hvorfor d??!!) tok jeg henne i armen å sa at DETTA gjør man ikke... å da kom søs akkurat å hu FLIPPA helt på meg!! d vare nesten på grensa til vold, detta, visst...var dA ikke d???!!

søs er 10 år eldre enn meg da.. kanskje d har noe å si??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...