Gå til innhold

Foreldre/ komende besteforeldre - kontrollerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det andre som føler det som meg?

Jeg føler at det alltid er noen i familiene våre som skal "styre" livene våre. Vi har et meget tett bånd med familiene våre. De har en tendens til å ha en mening om absolutt alt vi gjør. Vi har bestemt oss for å starte prøvingen i oktober/november. Jeg er ferdig utdannet før eventuell termin. Vi har valgt å holde planene hemmlige pga vi vet de har sine meninger. Hver gang vi prater om et eller annet som muligens kan vinkles inn på temaet barn, haggler kommentarene om at:

Du må gjøre ferdig utdanningen og MINST ett år i jobb før dere kan tenke på barn....Dere MÅ ha godt lønnede jobber begge to...Dere MÅ gjøre det på denne måten...osv

Jeg vet at de bare vil det beste for oss, men jeg kunne ønske at de heller vinklet det som; vi ser helst at dere gjør visse ting, men det er opp til dere selv...bare tenkt gjennom tingene....!

Vi har noen ennepar som har fått nå. De har familin i ryggen som er lykkelig glade for deres skyld. Min bestevennine ringte hjem for å si at de var blitt gravid og fikk svaret: Det var jo ikke det verste som kunne skje...Hun har fullført ungdomsskolen...men ikke noe mer. De er ingen som legger noe press på henne. Slik vil jeg også ha det.

Men jeg frykter at vi vil få høre hvor korttenkt vi er osv....ikke morsomt!

Litt syting men det er godt å få det ut...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det!!!!

Hos oss er det svigermor som er verst!! Hun legger seg opp i at vi ønsker oss tre barn. Hun mener at to barn er nok i en familie, må legge til at hun fikk tre selv da...

Hun blander seg i alt, vil helst bestemme hvordan vi skal ha det i huset og hvordan vi skal oppdra barna++++++++++

BLIR GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

hei på deg anonym : -)