Gå til innhold

Hvorfor gulper babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det fordi det er luft som presser på? for mye mat? noen som vet?

Noen som har tips for å redusere gulping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror grunnen til det kan variere..

Noen babyer er det noe galt med lukkemuskelen, men det ser man gjerne på at til tross for mye mat så har de ikke riktig vektoppgang. Til disse barna kan man gi noe som stopper gulpingen.

Noen gulper opp det som er for mye, og noen pga lufttrykket som du skriver..

Min første gulpet noe sinnsykt mye. (måtte ha med klesskift til hele familien når vi dro på besøk for ingen klær overlevde et måltid) Trodde det var noe galt med lukkemuskelen, men det var det ikke, eller så lenge han gikk opp det han skulle så ville ikke helsesøster gjøre noe med dette ihvertfall..

Når dette ble veldig ille begynte jeg å gi ett bryst istedet for to og det hjalp en stund, men så begynte det igjen. Så da prøvde jeg å stoppe han innimellom (spesielt når jeg ikke var hjemme) for at han ikke skulle få i seg så mye.

Men etter noen få måneder ga dette seg, men absolutt ikke noe gøy mens det står på nei.

Skrevet

De som gulper mye har en sent utviklet lukkemuskel. Er ikke noe farlig dersom barnet er fornøyd og legger på seg normalt. Min sønn gulper også masse... Lukkemuskelen er som regel ferdig utviklet innen de er et år, men kan altså være de gulper en del fram til det. Min sønn er nå 6 mnd og gulpingen har blitt litt bedre etter at vi startet med grøt.

Mens vi venter får vi bare vaske og vaske.. he,he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...