Gå til innhold

NÅ er jeg lei jobben til sambo!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå har sambo vært hjemme i 14 dager i PERMISJON i forbindelse med fødselen... (liilebror er 15 dager gammel nå).

HVER eneste dag har de ringt, sendt mail, eller sms fra jobben hans, om han ikke kan fikse ditten og datten. Sambo har prøvd og unnskylde seg med at "de spør jo så pent... bla bla bla". Så fikk han en sms i stad, han satt og ga lillebror melk istad, så fikk han en sms "Ring meg!..får ikke fikset" osv osv.... ??????

Har han ikke PERMISJON da?????? AGG!!! (ja, alt man skal bry seg med....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han får lønnet permisjonen sin, er det veldig vanlig at de må være tilgjengelig for småting som kan fikses hjemmefra.

Skrevet

Det er ingenting som sier at han må være tilgjengelig ang. jobb. Permisjon er fri!

Men det er vel samboeren din du skal være sint på, som ikke klarer å si nei. Gjem mobilen hans!

Skrevet

Sånn er det her også, vi har 3 barn og i alle permisjonene så har telefonen ringt, han har måttet sjekke mailen 2-3 ganger til dagen osv. Fryktelig irriterende forstår deg godt jeg!! Men det virker som det er veldig vanlig!!

Sist permisjon (etter fødsel) måtte han på jobb i 2 dager, de skulle ha varetelling og han ble kalt inn, gjett om jeg var happy da, satt alene med ei nyfødt som hang i puppen og en på 2 år og en på 4 år, det var jo selvfølgelig planleggings dag i barnehagen!!!!!

Du får si til han at nå er det nok, at han får nyte de siste dagene hjemme med dere UTEN å tenke på jobb!!

Lykke til!!

Skrevet

Irriterende! Vi har det litt sånn vi også. Gubben sitter støtt i tlf når vi eter middag feks. Bare irriter deg du! Betalt eller ikke permisjon, litt hensyn kan andre ta også!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

joda, jeg kan være irritert på gubben, men han "pleier" visst og ringe ALLE de andre når de har ferie!!! (fordi han EN gang ringte en fyr som var på ferie, men det var han ikke klar over...)

Jaja, nå er det hvertfall helg, med bursdagsfeiringer HVER dag... så så mye for og nyyyyyte de siste dagene :(

Skrevet

De 14 dagene etter fødselen har man rett på permisjon, men ikke med lønn. Så på flere arbeidplasser kan en velge om en vil ha uten lønn og dermed ikke blir forstyrret, eller med lønn og være tilgjengelig på telefon om det skulle være noe.

Skrevet

Selv om man har lønnet permisjon, er det ikke et krav om at han må være tilgjengelig.

Jeg sa at jeg var tilgjengelig på sms og mail. Da fikk jeg sett over og gjort småting som ellers ville vært et "stressmoment" når jeg kom tilbake (arb.lista ble mindre). Dessuten hadde jeg mob. betalt av arb.giver. Og skulle jeg bruke den også som privat, måtte jeg være nogen lunde tilgjengelig på sms.

Men, jeg måtte selvfølgelig vær oppmerksom på at dette ikke gikk utover kona og barn! Ser ut som om din sambo kanskje burde hatt litt klarer roller og gjort "jobbarb." når det passer dere.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tar jo dette meget voksent da, og regelrett FURTER hver gang den tlf ringer! I går fikk han sms av sjefen, om han kunne fikse ditt og datt, men han sa faktisk nei, fordi vi får besøk av svigers! Jaja, han skal nok få kjørt seg når han skal ha permisjon alene ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...