Gå til innhold

Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er vanlig å føde 14dager før? men er jo veldig vanlig å gå overtiden også..

Har 6uker igjen,så begynner å tenke masse på dette nå.

Takker for svar:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du... det vanligste er å føde rundt terminen + - noen dager, men alt er i og for seg vanlig, vi kan ikke forutse fødsel dessverre, og drit er det! Jeg fikk førstemann en uke før, og andremann en uke etter.... Tror ikke det finnes noe godt svar på det...

Men lykke til med fødsel uansett når den kommer, og kos deg med den smertefulle men gode opplevelsen!

Skrevet

Jeg fikk 1. mann 16 dager før termin, ho var sprek å rask hun, er spent på 2. mann om jeg får før eller etter termin. Håper på før.

Skrevet

Jeg fødte 17 dager før termin (fødselen startet 18 dager før) og alle jordmødrene jeg har vært til frem til nå på Riksen sier at sjansene er store for at jeg føder før tiden denne gangen også, så det blir spennende å se....

Er 35+3 nå....

Skrevet

Alt innenfor 3 uker før og 2 uker etter er innen termin!

Barn som blir født innen 3 uker før termindato blir ikke regnet som premature, og fødelen blir satt i gang om man går 14 dager over.

Så barnet kan komme om 2-3 uker ja.. hvis det var det du lurte på. Derfor det er vanlig å gå ut i permisjon 3 uker før.

Skrevet

Jeg fikk 12 dager før med første mann og venter på 2.mann nå i løpet av 5 uker..

Alt var bra med nr.1 og moden som om han var 41 uker, så han skulle komme da.

+- 14 dager fra termin er like normalt, så det kan du ikke vite.

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet, pakk baggen og vagg rundt å gjør de tingene du orker og vil. Alle de triksene for å få i gang fødselen sies å ikke virke, med mindere du er klar da.

Lad batteriene du, de er greie å ha etterpå ;-)

Skrevet

Jeg har hørt at 70% føder i første uka etter termin....vet ikke om det stemmer...Hos meg stemmer det ikke, jeg er 11 dager på overtid med førstemann i idag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...