JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hvordan begynte dere med fast føde? Begynner alle med grøt og i tilfelle hvor mye? Hvor raskt økes mengden og når innførte dere måltid nr to, nr 3 osv? Har et par måneder til på meg, men jeg trenger litt tid til å forberede meg mentalt på at lillejenta mi skal bli så stor at hun trenger mat:)
manonym Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Jeg begynte med grøt da gutten min var ca 5 1/2 mnd. Begynte da med en liten porsjon med maisgrøt midt på dagen. Flyttet måltidet til kvelden da jeg såg det gikk bra. Tror jeg bare begynte med en eller to t-skjeer med grøtpulver. Blander det ut med mme/mm til det har passe konsistens. Prøvde å komme opp i litt større porsjon før jeg introduserte nytt måltid, men tror ikke vi var helt oppe i full porsjon. Husker ikke om jeg begynte med et måltid til med grøt eller om jeg tok middag, men det gjør du bare slik du føler for. Etter det så gikk det egentlig ganske slag i slag. Tok vel en uke eller to før vi var oppe i fulle porsjoner, men det er veldig individuelt siden ikke alle er like glad i å få annen mat enn melk;)
pjokkemamma*07+10* Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Hei, vi begynte også ved 5 1/2 mnd siden gutten vår er litt liten og krevde mer mat, og begynte å bli veldig nysgjerrig på vår mat. Begynte forsiktig med litt maisgrøt, først blandet med mm, nå har vi gått over til mme, mye enklere. Han får mm først uansett. Vi har ennå ikke kommet opp i full porsjon etter to-tre uker, tar det litt rolig, er ikke noe å stresse med føler jeg. Gir ganske tynn grøt fortsatt, ellers er han ikke så gira på den. I en-to uker har vi gitt grøten til kvelds, og på formiddagen gir vi grønnsaker eller lign. Der er vi bare på smaksprøver fortsatt - ga potet i noen dager, har også prøvd gulrot, banan, fruktpure. Men kos deg med ammingen enn så lenge du, det er veldig greit og koselig og enkelt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå