Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en mening eller erfaring i bruk av dette?

Prøvd nå i et halvt døgn jeg.. lillegutt har ikke hatt kollik eller noe, men litt luft smerter nå og da... spesielt på natten.. i natt sov han for første gang 6 timer sammenhengende og ammet kun kl 02.30 og 04.30... og så nå kl 08... ikke dumt! godt med litt mer søvn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte det, og hadde veldig god effekt!

Skrevet

Tror det er langvarig og mye bruk som kan være skadelig. Leste det en plass.

Skrevet

På min første hjalp ikke Minifom noe, men ved yngstemann var det en vidundermedisin. Sukkervann hjelper også godt ved kolikk.

Skrevet

Ja man skal visst ikke bruke den så lenge... men hva er lenge? Lillegutt har ikke akkurat kollik, men merker at han sliter med luft.. våkner og gråter og promper og kanskje sovner... Kanskje greit å prøve sukkervann også da... sikkert bedre for tarmen i lengden...

Skrevet

Jeg brukte sukkervann til lillegutt når han hadde luftsmerter da de ikke anbefaler miniform til guttebabyer.. ikke for å skremme deg, men de på apoteket sa til meg at det kunne "skade" sædcelleprod til guttene... så de var pliktige til å opplyse om det.. turte ikke å gi han det jeg da. Men prøv sukkervann, det er litt tryggere og de bruker jo det på de fleste barselavdelinger.

Skrevet

hmm.. synes det er litt merkelig at det ikke står noe om bivikninger etc på pakken...for jeg fikk ikke opplyst noe som helst på apoteket jeg... men sukkervann.. hvordan lager jeg det?

Skrevet

Vi fikk anbefalt Minifom på helsestasjonen, er brukt i en årrekke mot kolikk. Men apoteket advarte oss mot det, er visst Grønn hverdag som har funnet ut at det er parabener i det som har skapt hormonforstyrrelser hos rotter og de har visst derfor grunn til å tro at det kan skape det samme hos babyer, spesielt gutter. Helsedirektoratet gikk deretter ut med samme advarsel. Men hallo, dette er brukt siden 60-70-tallet og hvor mange går rundt med hormonforstyrrelser liksom?.. Men allikevel turde ikke vi å bruke det, fordi apoteket advarte mot det, og brukte sukkervann og fenikkelte istedet. Fenikkelte kjøper du på helsekost, lager til en kopp som kan stå med plastikk over i et døgn. Gir han en 2,5 ml sprøyte i munnen før hvert måltid. Hvis du ammer kan du drikke ammete. Oppskriften på sukkervann er 1 ss sukker blandes med 1 dl oppkokt,avkjølt vann og gi 2 ml ved behov. Har en smertestillende og beroligende effekt på babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...