Gå til innhold

Kribling nedover føttene!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste ukene har det begynt å krible nedover føttene på meg når jeg har lagt meg. Skikkelig ekkelt, jeg greier ikke å holde føttene i ro, for da kribler det...kan minne litt om når foten har dovnet bort og blodet kommer tilbake, men ikke helt som det heller...

Hva er dette??

Og hva kan jeg gjøre??

Synes jeg har nok å slite med om nettene fra før, som sure oppstøt og bekkenløsning...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restless legs... Det er helt forferdelig, jeg har det innimellom og har hatt det siden jeg var liten. Så du er "heldig" som bare har det i svangerskapet.

Jeg har ikke noe som hjelper veldig, men det finnes masse kjærringråd. Som å knytte en ulltråd rundt foten, spise en banan hver dag osv... Jeg har egentlig ikke prøvd det, men det er verdt å prøve hvis du plages mye.,

Det som hjelper meg er å ta knebøy,....- ser jo litt teit ut i pysjamas ved siden av senga eller hvor du nå er men jeg tar noen knebøy til jeg får skikkelig melkesyre i beina , det er bare godt når det står på for man vil jo bevege seg... roer seg litt etter det, eller akkurat lenge nok til at jeg greier å sovne...

Uff, jeg vet godt hvordan det der er.

Det eneste navnet det har er restless legs., du kan jo søke på det.

Lykke til:)

Skrevet

Oi, så kjedelig for deg ja! Da skal ikke jeg klage:) Har det ikke hver kveld.

De rådene du gav meg kan jeg nok ikke bruke heller, pga bekkenløsning og surt opptøt(banan er helt forferdelig akkurat i graviditeten..)

Satser på at det forsvinner etterpå og lykke til videre til deg!

Skrevet

Nei du bør kanskje ikke ta knebøy med en banan da...

Men ullltråd rundt foten er det mest kjente kjærringrådet, og det kan du jo prøve om det er riktig ille en kveld:)

Skrevet

Er til tider plaget med det samme. På meg virker det å strekke ut bena. Tar i så det svir i musklaturen og holder litt lenger en jeg vil. Så pleier det å roe seg litt.

Lykke til!

Skrevet

Enig, høygravid. Det blir samme prinsippet som jeg gjør, tar knebøy til jeg svir av melkesyre...

Skrevet

Takk for råd, skal prøve ulltråd ja!

Strekker jeg dermed ut bene får jeg krampe i leggene...hehe, det var da svært så lite jeg plutselig kunne gjøre..Men ulltråd går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...