mayaya Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Kan jeg spørre om hva som bragte deg over hit? *håper på en romantisk forklaring*
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Ja, det "måtte" jo bare være en mann...Men den mannen var ikke verdt det,da. Lang historie,egentlig.Var en trist tid jeg gikk igjennom året før jeg flyttet hit,så egentlig var valget halsbrekkende og et dårlig valg. Men her er jeg, og har det godt,egentlig =o) Men det har rent masse vann i havet på de årene jeg har vært her, og jeg har sett mange grå og svarte dager. Nå derimot, etter å ha fått en snill og god mann, er det ikke så fælt å være her som det engang var. =o) ...........kune skrevet en bok om hva som gjorde at jeg havnet her borte....
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 hehe, ja, historiene blir gjerne ikke sånn som man hadde tenkt før man kan begynne å skrive dem... Men godt at du har det bra i dag da! :-) Ingen planer om å returnere til hjemlige trakter noen gang? Jeg synes det er tøft gjort jeg, å gjøre som du. Min tante emigrerte faktisk dagen etter sin 18årsdag. Hun hadde sagt at da hun ble myndig, skulle hun flytte til Amerika. Og det gjorde hun. Nå, ca 50 år etter, bor hun her med mann, barn og barnebarn :-)
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg håper at jeg en dag returnerer =o) Kanskje som pensjonist! Har tenkt de siste årene at det måtte vært flott å bo halve året her,halve i Norge. (vinter her,sommer der). Men vi får se.Livet byr på så mange overraskelser,at jeg tør nesten ikke tenke så langt. Planlegger Norgestur til våren, så jeg tar en tur av gangen... Føler jeg er like glad i USA som i Norge,så jeg er litt revet i to i hjertet ang. det her. Og jeg som alltid skulle bo i Oslo når jeg ble "stor"..hehe..syntes det var langt unna Trondheim, men det gikk jo alltids et fly eller et tog,husker jeg at jeg tenkte! Sånn kan det gå ;o)
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2007 Hehe.... "Trondhjæm, Trondhjæm, at æ reist ifra deg...." spiller tante i bilen sin :-p
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Den nynner jeg ofte i hjertet også ;o) Og "Nidelven stille og vakker du er................" Nord Karolina er ikke så verst heller,da ;o)
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 :-) Men nå koblet jeg akkurat... Jeg er litt treig av meg, sjø... Du sklle besøke barnebarn i Norge? Så du har barn i Norge også? Kunne ikke ha vært så ung når du dro, da?
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Barnebarnet er ikke født enda ;o) Jeg har en sønn på 23 i Norge. Vært her i nesten 10 år. Bodd her siden jeg var 31. Ungt det,da ;o)
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2007 Hihi, joda, ikke sånn ment.. Jeg tenkte mer sånn som tane var jeg vettu... Om du hadde vært 18 da du dro og hadde barn der hjemme liksom :-) Men da har du et barnebarn i en mage altså? Så spennende!!!
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Nei,når jeg var 18 var jeg nybakt mamma til han som nå skal bli pappa. Herlighet som livet flyr.... Ikke lenge siden jeg måtte bære han rundt,gitt. Nå er han en voksen mann på to meter. Svigerdatteren min holder til på bim ;o) Hun kommer til å bli verdens beste mamma! Termin er like før jul. Ja,jeg storgleder meg til å bli farmor. Trist å bo så langt borte, men jeg får prøve å reise hjem oftere,kanskje? Og så håper jeg at dem kommer hit på ferie innimellom. Vil jo at babyen skal kjenne meg =o) Og onkler og tanter her.
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2007 Ja, tenk det! De blir jo store også ja... Hmm.. Det har jeg sannelig ikke tenkt på en gang! At en dag kanskje jeg blir farmor liksom.. Hehe. Min niese er faktisk 17 om noen dager da, så i teorien kan jo min søster bli mormor når som helst. Hehe.. For min del drøyer det lenge ennå, mini fyller 6 måneder til uka :-) Gøy at du har familien på bim da, og snart dib :-)
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Jeg var bare 17 da jeg giftet meg 1.gangen,jeg... Sitter forresten og hører på sanger. Denne her traff meg rett i hjertet: http://youtube.com/watch?v=ifyvhrfp-kw&mode=related&search= Om du gidder høre teksten ;o) Handler litt om meg,egentlig...
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Rows and floes of angel hair And ice cream castles in the air And feather canyons evrywhere Ive looked at clouds that way But now they only block the sun They rain and snow on evryone So many things I would have done But clouds got in my way Ive looked at clouds from both sides now From up and down, and still somehow Its cloud illusions I recall I really dont know clouds at all Moons and junes and ferris wheels The dizzy dancing way you feel As evry fairy tale comes real Ive looked at love that way But now its just another show You leave em laughing when you go And if you care, dont let them know Dont give yourself away Ive looked at love from both sides now From give and take, and still somehow Its loves illusions I recall I really dont know love at all Tears and fears and feeling proud To say I love you right out loud Dreams and schemes and circus crowds Ive looked at life that way But now old friends are acting strange They shake their heads, they say Ive changed Well somethings lost, but somethings gained In living every day Ive looked at life from both sides now From win and lose and still somehow Its lifes illusions I recall I really dont know life at all Ive looked at life from both sides now From up and down, and still somehow Its lifes illusions I recall I really dont know life at all Synes den er så veldig dyp og fin =o)
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. september 2007 Så fin den var Jøss, 17 år.... Det er vel ikke egentlig lov en gang, eller? Hehe Selv var jeg 26. Og selv om det var 9 år siden jeg da traff min utkårede, følte jeg meg som en fjortis da jegskulle fortelle mamma at jeg skulle gifte meg... Hehe.. Noen ting blir man aldri "gammel nok" til... Hvordan fikk du vite om det nye familiemedlemmet da?
Northernlights Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Tro det eller ei,men jeg fikk vite hun var gravid i en drøm.Dagen før hun testet positivt. =o) Merkelig opplevelse! Ante ikke hun trodde hun var på vei engang. Fikk høre det dagen etter som sagt, men da hadde jeg allerede sendt dem email om hva jeg drømte,så jeg trodde de tullet med meg. Jeg er spurt om å være fadder =o)) Så jeg gleder meg enormt til å se og holde nurkelille! Da jeg var 17 og giftet meg, måtte mamma skrive under. Ja,altfor ungt...herlighet så ung jeg var,men så det ikke sånn selv. Savnet aldri noen ungdomstid. Den hadde jeg med min lille familie. Ble mamma igjen som 20 og 22 åring. 3 barn på litt under 4 år,og jeg var bare utrolig glad i familien min. Nummer 4 kom da jeg var 25. Dessverre var mannen min utro,og alt gikk i grus. Men det er lagt bak oss nå,da. Kan ikke tenke fortid hele livet. =o) Nå skal jeg jammen finne senga. Gubben vil se en johnny Cash video sammen med meg først. Vi har sittet altfor lenge oppe om kvelden,men dagene er så travle nå etter at minstemann besluttet å slutte med soving på dagen. Så det er sååå godt å bare kose seg alene om kvelden. =o) Ungene har fri fra skolen i morgen,så vi trenger ikke stå opp klokka 6. Godnatt hvor du er =o)
mayaya Skrevet 21. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2007 Det var en helt utrolig historie! Tenk å få en sånn drøm, og så er den sann! Så utrolig koselig! Vel, du får ha god natt du også, vi sees vel her igjen om ikke lenge :-p Kos dere med filmen! m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå