Gjest Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Har nå gått mer og mer over til mme fordi pumpen min er verdens dårligste, det kommer nesten ikke melk fordi den slipper vakuumet for hvert pump og Anniken nekter å ta puppen. Men nå skal jeg få en elektrisk pumpe, kan produksjonen min fremdeles øke nå hvis jeg pumper masse og ofte med den elektriske? eller må man ha masse pumping første dagene for at dette skal gå? har så utrolig lyst å gi henne morsmelk, men det må nok bli på flaske...men er jo bedre enn ingenting da... tenkte å pumpe hver tredje time med den dårlige manuelle pumpen min frem til jeg får den elektriske. Så lenge det kommer litt (får bare ut ca 20 ml pr pupp), er det fremdeles håp? På sykehuset hadde jeg ikke noe problem med å få ut 100 ml tilsammen, men når jeg gikk over til manuell ble det nesten ingenting... er 15 dgr siden fødsel. noen med erfaring?
Marolla Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Stå i dusjen og håndpump deg. Her står strålen etter litt pumping. Du kan jo prøve å samle det i en boks også.
mybabyboy Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Prøv med utdrivningsspray, må få resept av legen,, Det kan også hjelpe å klemme skikkelig på puppen mens du pumper, får tømt deg litt da Jeg pumpet meg annenhver time hele døgnet i en hel uke og fikk ikke økt produksjonen, så gir bare mme nå. Husk at det er bedre du gir mme enn at du skal slite deg helt ut for de dråpene med mm..
mayaya Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Spør legen din om resept på Syntocinon. Det er en nesespray som hjelper utdrivingsrefleksen. Jeg tar en sprut noen minutter før pumping, og det hjelper masse! Jeg har forresten også bare manuell :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde manuell, fikk nesten ikke ut noe.. Gutten min begynte å gå ned i vekt når han var 4 mnd.. Da kjøpte jeg meg medela swing (elektrisk), amme-te og satte igang.. Amma eller pumpa hver 2.time.. Og jeg fikk opp produksjonen!! Tviler på at jeg hadde klart det uten pumpa! Så ja, jeg vil anbefale deg å kjøpe elektrisk pumpe OG amme te! Lykke til =)
Nit@™ Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Du kan fint øke produksjonen ved bare å pumpe. Jeg brukte manuel aventpumpe for å øke produksjonen. Jeg klarte og pumpe fra 10 ml til 80 ml på hvert bryst, og det var 8 mnd etter fødsel. Så lenge du har om det så er bare dråper finnes muligheten. Om du ikke får tak i nesespray for å stimulere utdrivningen kan du bruke psyken din. Når du pumper så tenk på barnet ditt. Tenk på hvor flott hun er. Tenk at hun ligger i armene dine og titter på deg. Psyken har så masse og si. Mange som ammer får melkespreng av å høre andre barn, f.eks når de er på butikken ;o) Det er en lur måte å få i gang utdrivningsrefleksen på. Skal du få opp mengden er det viktig å pumpe selv om det ikke kommer melk. Større "etterspørsel" øker produksjonen. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 tusen takk for svar jenter=) skal kjøpe meg ammete og snakke med legen jeg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå