Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Blir så lei meg av å erfare en liten jente på to år som slår og dytter i samvær med andre barn. Kan aldri slappe av år hun er rundt andre små. Trist og se.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Det er veldig, veldig vanlig at 2-åringer slår. Et barn på ca.2år forstår mye, men har ikke så lett for å uttrykke språk. Frustrasjon blir ofte slag, spark, spytting, klyping osv. Når noen tar en leke fra et barn er det ofte mye lettere for barnet å slå enn å si "Nei, det er min leke". Det å slå fungerer med at leken kommer tilbake, og da forstår barnet rask at man kan slå for å få det som man vil. Det at det er vanlig betyr ikke at det er rett. Jeg trodde aldri at min søte, snille sønn skulle begynne å slå, men nå har han begynt å bli ganske så brutal. Vi foreldre og barnehage jobber mye med å få slutt på dette. Tror mange her inne kommer til å bli ganske så sjokka over hvilke monstre våre små kan bli. Det viktigste er jo å huske at disse barna ikke er onde, bare litt frustrerte over å ikke kunne snakke godt nok.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 i alle dager! Og hva gjør du så med det? En liten to åring som slår og dytter er slettes ikke uvanlig......... Det behøver ikke å være noe underliggende trist ved en to åring som slår, ikke noe feil hverken med barnet eller forldrene. Dette er jo en del av utviklingen og sosialiseringen ev selvet! Trist å lese om så uvitende voksne....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Da vi var på 15 mnd kontrol med snuppa, sa hs at nå begynner den mest voldelige perioden i livet hennes... hehe, min skjønne, søte prinsesse? tenkte jeg.. Men du verden, hvor mye klyping og biting og slåing det har blitt etterhvert! Det er kun i situasjoner der hun ikke får det som hun vil, vi misforstår eller andre barn tar fra henne noe... Altså, ting foregår oppi topplokket, men de blir frustrerte når de ikke møter forståelse, ikke får sagt ifra eller blir misforstått.. De lærer -kan ikke forvente at de sitter med voksenfolks kunnskap vel!!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå