Gå til innhold

Når en er trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

så blir en litt flau på enkeltes vegne når en ser innleggene deres her inne.

Merker godt hvilke innlegg som er av uerfarne 18 åringer og, hvilke som er av litt mer moden art ja.

Får ikke håpe jeg har vært så teit før. Og får håpe de som er sånn her inne, blir mer modne snart. For deres barns skyld

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, jeg er førstegangsmamma, og jeg vil påstå at det er en bratt læringskurve, selv om jeg er ganske så barnevant!

en må jo få lov til å prøve seg litt frem for å finne sin "mammastil" vel?

merker selv feks at noen av de tingene jeg mente veldig sterkt før jeg fikk barn, de har jeg kanskje forandret meg litt i forhold til etter å ha blitt mamma ja..

som feks at ungen må tåle å være både her og der, ha barnevakt og være med mamma og pappa på sene besøk stadig vekk...

-nei... der har jeg nok forandret mening ganske så mye ja. men sånn er det jo. en erfaring rikere, gjør deg litt smartere... eller iallefall mer nyansert!

Skrevet

Hvor moden man er måles vel ikke i antall barn man har produsert? Synes innlegget ditt i stor grad beviste at selv 3barnsmødre kan virke umodne og lite reflekterte ;)

De fleste av oss har vært førstegangs en gang, så snakker om kua som glemte at hun selv har vært kalv ;)

Skrevet

Selvfølgelig er førstegangsmødrer på 18 år uerfaren! Førstegangsmødrer på 30 kan være ganske uerfarne de også!

Skrevet

Problemet idag er at en får all for mykje informasjon om ditt og datt.. sånn og sånn MÅ du gjere, sånn og sånn MÅ du IKKJE gjere! Er slett ikkje rart at førstegangsmødre blir usikre.. Hadde vært ganske rådvill sjøl eg om eg ikkje hadde hatt erfaring frå 3 andre barn. No blir det sånn at eg leser råd og tips,men veit at det som funka før gjerne funker igjen..Så erfaring er godt å ha..men alle må opparbeide den..har eg også måtte ha gjort..Huska veldig godt når eg var 18 og førstegangsmamma.. Har froandra meg en del sia då ja.. Er ikkje hverken bedre eller verre no når eg har 4 barn.. bare annerledes..Vi som fleirgangsmødre bør øse ut av vår erfaring,ikkje mobbe dei som er nye i gamet.. alt skal læres og oppleves!(du har sjøl vært førstegangs..OG 18 år en gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...