Tyra79 Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Etter skurring mellom meg og mannen i lang tid,toppet det seg i går... For n`te gang kjeftet og smelte, bannet og stekte han over en bagatell. Jeg så svart og ba han ti still. Han ga seg ikke, kalte meg noe stygt. Jeg pekte pekefingen mot ham og ba han holde opp. Da reiste han seg opp grep meg i armene og dyttet meg bakover så jeg falt. Han slo meg ikke, men det er ikke første gangen han rørermeg fysisk. Jeg blir redd ham når han er så sint, det samme blir ungene. Vi snakket ikke sammen mer igår. I dag har han gått rundt og sett helt apatisk ut. Han har ikke villet snakke noe særlig med meg. Han sa at han ble skremt av det hatet som lyste ut av øynene mine igår. Jeg sa til ham at den sinte siden av ham hatet jeg virkelig. Han sliter mye for tiden i forhold til at han ikke trives på jobben. Han har hatt perioder jevnlig de siste årene der han har blitt fort sint, han har sagt at alt blir bedre når ditt og datt... men det blir liksom ikke no bedre. Når jeg spurte ham hva han vil gjøre nå, sa han at hadde det kun vært meg og han, hadde han flyttet på flekken. Å holde et turbulent forhold sammen for barnas skyld, har jeg ikke tro på. Derfor vurderer jeg seriøst å bare bryte opp... Men hvordan løse dettepraktisk? Hvo begynner vi? Vi har 1, 5mill i felles lån. Hvordan blir det dersom jeg ønsker å fortsette å bo her med barna? Eldstemann går på skolen her og de to andre i bhg, har ikke lyst til å bryte dem opp. Kan jeg ha råd til å sitte med huset? Hvordan i så fall betalle ut mannen? Kan det holde med at han beholder den 3år gamle bilen, som er uten lån? Hvilken økonomisk støtte har jeg rett på? Har vært inne på NAV, men skjønner ikke bæret... Vi tjener begge ca 330000kr hver, kan jeg ha råd til dette alene? Det blir nok jeg som vil ha den daglige omsorgen for barna. Han har faktisk ikke stått opp med dem ei eineste helg på det jeg kan huske... det vil si på årevis... Han legger dem KUN dersom jeg skal ut på noe, og det er ikke ofte...Jeg kan ikke forestille meg at han takler å være med dem alene stort lenger enn et døgn. Jeg er frustrert nå, og sit og lei!!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Alle svar mottas med stor takk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 om du får 1,5 i lån på 330 000 aner jeg ikke. men jeg vet om at folk har fått det. det kommer jo litt ann på hvor mye huset i utganspunktet er verd. det samme gjelder når du skal betale ut mannen din. om huset er taksert til foreksempel 2 000 000 og dere starta med det samme så skal han ha 250 000 av deg for huset. hvor mye bilen er verd vet jeg ikke. det blir mye synsing. siden det er så mange faktorer som spiller in. jeg vil anbefalle deg og ta en tur på nav på mandag. snakk med de der om rettigheter. du vil ihvertfall få en ekstra barnetrygd og kansje 64% av barnehagen dekket. snakk med husbanken om lån, de har det billigste lånet og de har en ordning som gjør at hvis de kan låne deg foreksempel 1,4 mil så kan du få låne de siste 100 000 uten og betale for det. så prøv! du må bestille time til mekling på familieværnkontoret. der skal dere komme fram til en ording på samværet. etter det vet du hvor mye samvær far skal ha og kan kreve bidrag. dere kan ha privat avtalle, men er sammarbeidet turbulent så anbefaller jeg deg og ta det igjenom nav. det koster 800 kr for vær av dere men det er vær det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå