Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg fødte for 5 mnd siden, og den Jordmorepisoden i går minte meg på noe... Jeg var en av de som hadde forferdelige smerter når hodet sto i åpningen. Ikke alle har det, så ikke tenk for mye på det, men om du skulle få det så vit at du ikke nødvendigvis blir helt ødelagt der nede allikevel! Jeg var redd for å presse fordi jeg trodde jeg skulle revne fremover, altså mot urinrøret. Denne redselen forlenget sannsynligvis utdrivingen og dermed smerten, for når jeg til slutt tenkte at jeg måtte bare la det stå til og heller operere etterpå, så kom sønnen på neste rie! Jeg fikk tre korte rifter (ingen forover!) og hadde ingen problemer med stingene i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 En venninne av mamma sa til meg at når det gjør så vondt at du bare vil dø å komme deg bort fra smerten så: Trekk pusten godt og ro deg deg det gjorde jeg og på neste "pressrie" var hun ute..
metteflette Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Varme kluter på dette området hjelper også når det står på som verst. Og det er nå så liten del av selve fødselen at det går bra:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Huff, -nå kom jeg på hva jeg gjorde under min 1. fødsel... Jo, jeg lå nå der og skulle presse, og så kjente jeg at jeg presset ut hemorider og det var jo ikke noe godt. Så da sluttet jeg like godt å presse, tok bare såvidt litt i. Ungen fikk hversågod komme alene uten slikt ukoselig følge! Men det tok ikke så lang tid før jeg skjønte at jeg visstnok måtte hjelpe skikkelig til om det skulle bli noe fødsel i det hele tatt (fosterlyden ble svakere!!). Dermed ble det både barn og tilbehør, men det var det verdt!!! (he, he)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 hvordan skal man presse egenlig? skal man trekke inn pusten og "blåse" ut, eller holde inne pusten og presse samtidig..?? Jeg aner jo ikke dette, så hadde vært greit med tips ?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Pressriene ordner dette for deg..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Fikk beskjed om å presse som om at jeg satt på do og bæsja jeg.. Holde pusten mens man presser til
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 hehe. dette var helt klart godt forklart! tror jeg har det nå = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå