Gå til innhold

Hormonspiral... Noen??

Giggi, venter mai barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg satt inn hormonspiral i mars... Småblødde vel i ca 4-5 uker før det ga seg... Nå har jeg småblødd litt over en uke... Hvordan er deres erfaringer med den? Begynner å bli oppgitt her nå... Trodde man skulle slippe unna jeg nå... også nå har det som sagt gått over en uke da...

Håper dere ikke syntes det er for pinlig å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare dårlig erfaring, desverre. Men kan jo dele den fordet (obs obs, er nok en av de ekstreme ytterkantene).

Jeg blødde hver dag i 6 mnd.

Hver dag. Legen sa det var normalt:( Slutta ikke før jeg fikk den ut.

Skrevet

Prøvde hormonspiral da snuppa var 3 mnd, men fikk fjerna den etter 5 uker med MASSE blødninger og vondt...

Begynte på Cecarett, men var ikke fornøyd med den heller (enten så blødde jeg konstant i opptil 5 uker eller så hadde jeg ingenting i opptil 3 mnd)

Nå har jeg prøved spiral i ca 1 uke og er kjempeførnøyd - med unntak av noe blødning første dag så har jeg ikke hatt noe!

Det de sier er jo at mensen blir mindre med Spiral, og at den KAN forsvinne helt - men trenger ikke å gjøre det!

Tror bare at du skal ra det med ro, og se at det i allefall blir litt mindre- om ikke helt vekke :)

Skrevet

Jeg har hørt motsatt, med vanlig spiral får man gjerne kraftigere blødninger og mer mens-smerter, mens horomonspiralen derimot kan gjøre at mensen blir borte...

Jeg har selv hatt horomonspiral. i 4,5 år. Hadde ikke mensen på hele den tida. Kanskje litt blødninger de første ukene, men så avtok de, og ble mindre og mindre, og forsvant til slutt helt. Deilig!

Ingen humørsvingninger heller, som jeg fikk av p-piller.

Råder deg til å ringe legen din og diskutere saken med han hvis blødningene dine ikke stopper snart. Kan jo være noen som reagerer annerledes på den, og dermed ikke bør ha den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...