OktoberJente07&JanuarGutt10 Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Hvordan får man vite dette? Er dette noe som gjøres automatisk gjennom kontrollene? Eller må jeg oppsøke noen for å få det? Er veldig spent på hva tulla vår veier nå og hvor stor hun er blitt... Er nå 37uker
Bea har snart 4 barn? Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Det er om en har mistanke om avvik en blir sendt på ekstra ultra, ikkje obligatorisk... og eg har ikkje vært til det med alle mine bare den sist fødte siden ho før der var 4545gr 5dg før ultralydtermin
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 er ganske spent selv, så jeg spurte jordmor hva hun trodde (de har jo vært bort i en god del mager og babyer) og hun mente jeg kom til å få en baby på ca 3000-3500g .. men blir jo større om jeg går langt over tiden da..
Noddy78, en av hver! Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Dette får du også vite hvis babyen ligger i seteleie. Gullet vårt snudde seg fra hodeleie natt til tirsdag, hadde heldigvis svangerskapskontroll på tirsdagen og ble sendt til vektestimering på onsdagen. Har bare 10 dager til termin, så greit å vite om jeg kan føde eller ikke! Babyen var da ca 3500g og det skal visst gå fint. :-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Jeg fikk vite det når jeg var på UL kontroll når jeg var 32 uker, for å sjekke om morkaka hadde flyttet seg opp (som den hadde:)) Hun sa da at han var en del under gjennomsnittet,men ikke noe farlig. 1800g veide han da.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Du får vite det ved hjelp av ultralyd hvor jordmor måler mage, lårben, hode på babyen osv. Så regner hun ved hjelp av et skjema ut etterpå hvor mye babyen rundt regnet veier. Var selv på ekstra ultralyd i dag for å se på morkakens plassering og da fikk jeg et vekstestimat på jenta vår på 1550 g (31+2 i dag) og at hun vil veie ca. 3400 g ved fødsel. Du kan jo bestille ultralyd hos privatpraktiserende gynekolog f. eks.? Er jo litt spennende!
Minigull07/11 Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Jeg var på privat UL hos en lege som tilbyr dette på mandag. Da var jeg 34+0. Berta mi lå godt til så han fikk gode mål av hode/mage/lårbein. Hun var 2600 g nå også legger de på ca 200g pr uke fremover, så hun er estimert til å bli 3800 g. Det er ikke sååååå stort, gleder meg til å se om det stemmer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå