FrøkenKnallkul Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg liker best å sove med vinduet åpent om natten, men er redd for at det blir for kaldt for Oskar (2 mnd). Har nå lagt han for kvelden. Var inne og så til han nettopp, og han er kjempekaldt på hendene, i tillegg til at han har en tendens til å åle seg opp av pledd og dyne, dvs at deler av overkroppen blir liggende uten dyne. Han ligger i pysjamas, på lammeskinn, med helsepledd rundt seg og dyne oppå. Er det noen fare om han blir litt kald på hendene? Jeg mener at det er bedre at han blir litt kald, enn at både han og vi voksne skal ligge med lukket vindu og puste inn dårlig luft....Jeg og sambo er litt uenige Hva tror dere? Hvordan gjør dere det?
VinterSol+2 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 vi sover med åpent vindu, og når det er kaldt får vesla lue på seg! det er ikke farlig å bli litt kald på hendene, så lenge han ikke blir frossen! evnt kan du få sånn pysj som det er en liten "vott" på enden av ermet, sånn som du bretter rundt hånden, så slipper du å tenke på det!
FrøkenKnallkul Skrevet 20. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2007 Jeg trodde ikke det var bra å la de små sove med lue på inne....?? Men det er kanskje greit dersom det er veldig kaldt? Det med pysj med "vott" var en god idé - skal se om jeg kan finne en slik Takk for tips!
VinterSol+2 Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 hvorfor skulle ikke det være bra? var helsesøster som foreslo det, da jeg spurte om dette med temperaturen på soverommet. jeg klarer nemlig ikke sove om jeg føler at jeg går tom for luft.. "bare ta på ungen lue da" sa hun- men vi bruker bare en sånn tynn bomullslue mot trekk da. lar det aldri bli grisekaldt, lissom.
Litjdråka_78 Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 På H&M får du kjøpt en fleecepose med hette og små votter på. Den brukte vi i vår da lillejenta vår var 1mnd gammel. Den synes jeg var genial. Ikke noe problem med lue innendørs om det er kalt på rommet.
mamma >to gull Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Så lenge han ikke er kald ellers på kroppen er det nok ikke så farlig om hendene er kalde..Kjenn i nakken på han du:-)) Evt så har de sånne tynne, hvite våtter på H&M som du kan ha på om natta, men de faller vel fort av så da er det kanskje like greit med sånn pysj nevnt over her:-)
FrøkenKnallkul Skrevet 20. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2007 Var bare en tråd her inne for en tid tilbake om det lue om natten. Da mener jeg det var enstemmig vedtatt at bruk av lue innendørs var fy-fy. Men dersom helsesøster har rådet deg til det, må vi vel kunne anse det som trygt! Jeg vet iallefall ikke bedre selv Får se det litt an etterhvert, er jo ikke full vinter enda!
gerd Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Mine har hatt sokker på hendene om natta. Det er bare sunt å ha det litt kaldt på rommet om natta. Det er MYE verre å ha det varmt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Vi fikk nei til lue, men det var på generell grunnlag. For hvis babyen ble varm i løpet av natten, ville ikke babyen ha noen mulighet til å slippe ut varme. Men det er kanskje annerledes hvis det er veldig veldig kaldt der inne. Tynn lue som en lenger opp er sikkert ikke så ille. Men bruker man lue om natten er det hvertfall viktig at ikke babyen er for varm ellers, pga mulighetn til å slippe ut varme. Fikk høre at babyen ikke skal ha varmere enn 18 grader på soverommet. Hva med ullpysj? vi har kjøpt ullfrotte pysj på nøstebarn...gullverdt.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Helsesøster sat at så lege det var over 18 grader var det ikke nødvendig med lue, under 18 og en tynn lue kan være lurt. I alle fall om ungen ligger i trekken. Jeg har hatt votter på lillegutt flere netter, men dropper lue.
Gjest Ut på tur Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Jenta vår får på seg ull når hun skal sove der det er kaldt. Foreløbig blir det ikke veldig kaldt på vårt soverom, men vi har vært på sovebesøk der det var kaldt.. og da kledde vi på henne langermet ull body, og ull strømpebukse så da holdt hun seg passe varm. Hun ligger stort sett alltid med overkropp og armer utenfor dynen (dyne er farlig det) Hun har masse hår så vi har ikke brukt lue.Kommer også til å vente med lue om natta til det er skikkelig kaldt pga faren for overoppheting. Vi spurte HS om votter, hun sa at det ikke var farlig de blei litt kalde på hendene. Hun sa de ofte ble sinte av å ikke kunne suge på hånda. NAAF anbefaler åpent vindu i forhold til allergi. Vi har også pysj fra Nøstebarn hun skal få på når det blir litt kaldere.
VinterSol+2 Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 klart det er forskjell på temperaturer. her er det frost på nettene nå, så soveromstemperaturen ligger vel på rundt 8-10 grader. da syns jeg det er deilig med en liten lue. men blir det for kaldt ute,tar vi vinduet inntil, sånn at det ikke blir så kaldt, bare kommer bittelitt frisk luft. og da sover hun jo uten lue. sokker på hendene! hihi. ja det var jo egentlig en litt lur ide!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Ikke sikkert du trenger å ta på lue i det hele tatt, Ut på tur. Vi har også baby med mye hår. men vi skal unngå at det blir unde 18 grader på soverommet til vinteren. Synes ikke det høres noe behagelig å sove med lue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå