Alvepike Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Tulla er nå 8,5 månder, har enda ikke begynt å gi henne brød. Hun liker ikke 8 mnd glassene med biter i, hun brekker seg av dem så her går det ennå i 6 mnds glass. Får 8 mnd grøt da. Når burde jeg begynne å gi brød?? Hva er seneste "grense"?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 begynte med brød til frøkna da ho var 6 mnd....
mamman te Vetle og Alma Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 rundt sju åtte mnd her:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Det sies vel at man kan begynne rundt 7 mnd alder.. Vi begynte når han var 6 mnd, men da ville han ikke ha.. Spiste ikke brød før han var 8 mnd.. Så du kan bare prøve =)
Na`is`vi`mi` Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Snuppa mi var 6 1/2 mnd når vi begynte med brød.. fikk bare små små biter i begynnelsen..og bare litt av ei skive. Men no spiser ho gjerne 2 skiver..og elsker det..(med leverpostei) Du må ikkje gi deg med å prøve å venne til klumper i maten.. det kommer seg. Begynn i det små,med veldig små klumper,så øker du etterkvart som babyen godtar maten. Mitt forslag ihvertfall,har funka på mine:)
Alvepike Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 Tusen takk for fine forslag. er vel bare å hopp i det .Men er så redd for at hun skal sette det halsen . Tror jeg venter til samboer kommer hjem fra reisejobb.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 5mnd fikk hun brød spiste ikke bare suttet på det,begynte å tygge og spise ved 6mnd. alderen.
Mamsen til Silje Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Snuppa her fikk sutte og bite på skorper når hu var ca 6mnd,er 7mnd nå og får brødskive m/leverpostei til frokost. Da sier hu mmmm under hele måltidet og sutter og smatter:-). Får små biter da. Må bare prøve deg fram,seneste grense vet jeg ikke.
Mamsen til Silje Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Og det blir nok ikke det samme om hu brekker seg av biter i 8mnd-glassene.
Learning to fly Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Helsesøster sa jeg burde vente til 8 mnd med brød. Grøt og middag frem til den tid, pluss frukt og slikt. Kunne gjerne suge på en skorpe før 8 mnd, men ikke gi biter. Aner ikke hvorfor, tenkte ikke å spørre om det. Tror de to første mine fikk brød tidligere enn 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå