Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre for har lurt på dette en stund nå, håper ikke det blir tatt ille opp. Men ser mange ville reagert veldig på å gi nugatti og sjokade på skiven, slik er pålegg for større barn og bare i helgene helst, men prim er jo faktisk omtrent like usundt... Skjønner i grunnen ikke hvorfor prim er så akseptert når nugatti er så fy-fy? Så dere som gir prim til babyer, tenker dere i det hele tatt over at prim er en sukkerbombe på nesten lik linje med nugatti og sjokade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr ikke kommet så langt enda vi, men har en venninne hvis sønn bare godtar prim på brødskiva. Han hadde ikke spist brød om han ikke fikk det, så det er det ingen vei utenom. Men hun er selvfølgelig klar over at det er en sukkerbombe for det...

Skrevet

Tja, ikke vet jeg? Var helsesøster her som sa man kunne gi prim, men jernholdig sådann.

Skrevet

ja tenker på det så det blir ikke prim hver dag da vet du, men ser jo at hun koser seg når hun får det på skiva, smører heller ikke noe tjukt lag da vet du, bare slik at det blir litt smak. bruker den lett varianten jeg da selv om man ikke skal det til småttiser, men det er jo mindre sukker i den så da så

Skrevet

Ja jeg har selv en sønn som ikke likte skive som baby og bare spiste det om han fikk syltetøy på. Han er nå fortsatt ikke så glad i skive og er snart 5 år nå. Så det er ikke det at jeg skal rette pekefingeren mot noen altså, bare lurer på om det blir tenkt over. Har f.eks en venninne som sitter oog lirer av seg om hvor fæl svigerinner er som gir ungene nugatti på skiven til skolemat, mens selv gir hun ungen sin prim hver dag, blir liksom litt målløs av slikt jeg, hehe...

Skrevet

Gir både prim OG sjokoladepålegg innimellom.

Skrevet

jeg gir ikke prim så ofte, men jeg visste faktisk ikke at det var så ille jeg! har aldri tenkt over det. tenkte mer på at det er et melkeprodukt. men det er vel ikke direkte farlig med litt søtt innimellom?

Skrevet

Jeg gir prim som variasjon til leverpostei, fordi det inneholder jern, siden jeg lager hjemmelaget grøt som er mindre jernholdig.

Selfølgelig alt med måte, men jeg synes det er vanskelig å finne babymat med lite sukker. Hvorfor er ikke det et tema, det er jo så veldig fokus når det gjelder barn og sukker.

Skrevet

Hva han får på skiva bryr meg et visst sted!

Så lenge guttungen får i seg mat er jeg fornøyd! Er opptatt av at han skal spise variert, og variert inkluderer også "sukkerbomber" som du kaller det!

Skrevet

Er prim et bra pålegg fordi det er jernholdig, til tross for sukkeret? Jeg må si jeg sliter litt med ideer til hva jeg skal gi ungen på brødskiva når den tid kommer... Leverpostei må da være en mye sunnere jernkilde? Hvis man dropper den hermetikkposteien, den er mindre sunn enn de ferske.

Skrevet

Jeg synes ikke man kan sammenligne prim og nugatti. Prim er tross alt et meieri-produkt og nugatti er sjokolade med nøtter, noe som kan være allergifremkallende. Jeg pleier å gi hapå, noe ungen elsker. Synes det kan være litt hysteri mht sukkerinntaket hos barn. Har vært inne og regnet på den "sukkerkalkulatoren", og selv om ungen spiser skive med hapå og yoghurt, så kommer jeg langt under grensen på det som de som anses som usundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...