Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 ....i underlivet i forrige uke. La merke til den da jeg skulle tørke meg nedentil. Den er som en ert, både i form og størrelse og ligger like innenfor skjedeinngangen bak mot anus (sorry detaljene, jenter). Den er "fast i konsistensen", og ikke vond. Hva i alle dager kan det være? Håper liksom at den skal forsvinne igjen, slik at jeg slipper å sjekke det opp.... Ikke akkurat så veldig morsomt å ligge med sprikende ben hos legen :-( Noen som har hatt noe lignende?????
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2007 Nei, trodde ikke man fikkk hemoroider i skjeden???? Har ikke akkurat tittet på den, så fargen kan jeg ikke si noen om....
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Hemorider kommer vel rundt anus vel? Hvis den sitter i selve vevet i skjeden ville jeg fått den sjekket. Er den helt hard eller kan du trykke på den slik at den siger inn?
En_av_hver Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Da må du nok frem med speliet he, he:-) Kan være hemorodie....
Mockanin Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Ikke lett og si hva det kan være. Har hørt andre har fått problemer med betente kjertler i det området pga. barbering. Men det gjorde vist vondt som f.. Kanskje det bare er en fettkul? Akkurat som om det er noe greit å ha der
ketosina Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 jeg ville og ha fått den sjekket, men om den sitter på der mellom skjeden og anus, kan det være hemorride. hemorride er åreknute rett og slett. men dra til legen å få det sjekket.
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2007 Vel, jeg er en av de kvinnene som ikke barberer seg så omfattende nedentil, så det er ikke en betent kjertel/hårsekk (det har jeg hatt, og det er vondt!) Men fettkul, da....kommer de bare plutselig? .....og så der?????
Tante_Sofie Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Bedre å sjekke hos legen en gang for mye enn en gang for lite! Ring i morgen du, så får du den ut av "verden" snart!
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 20. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2007 Den sitter like innenfor skjedeinngangen, bare mot anus (og ikke framover mot tissen, liksom - bare for å være pinlig nøyaktig *rødme*)
Camilla* Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Smertefullt eller ikke? Er du sydd baktil i forbindelse med revning etter fødsel? I så fall er det sannsynligvis granulert vev fra dette. Arrvev utvikler seg ulikt fra menneske til menneske og på ulike deler av kroppen. Det er ikke uvanlig at det dannes granulert vev innover skjeden etter sying i forbindelse med fødsel. Dette kan kjennes som små klumper/humper innover (mye eller lite, varierer. Hvis du vil vite mer kan du feks google arrvev, granulert (e.l). Dette er ufarlig, og det gjøres ikke noe med det (reoperasjon) med mindre det er smertefullt under samleie.
ketosina Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 fettkuler dukker bare plutselig opp. Noen er plaget med det, andre er ikke. Jeg hadde en stoor en under armen, og den måtte jeg fjerne i november, i full narkose. Har nå fått en ny en, også under armen, som jeg og må ta bort i narkose for den er over 2,5 cm og sitter Inne i muskelen. Mi venninne har ca 16 slike på kroppen i varierende størrelser og steder. Men det er ikke farlig hvis det er det. Men vanligst er det vel å få 1 eller 2 i løpet av livet tror jeg. men ta en tur til legen å få konstatert hva det er.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Jeg fant flere små kuler ved skjedeåpningen for ett år siden. En av de var ganske stor. Var hos gyn og fjernet de. Det var hudpolypper. Hun fortalte at jeg nok har fått de fordi fødselen til snupp tok så lang tid. Huden var strukket såpass lenge at det ble litt "feil" etterpå. Snakka med jordmor om det for litt siden og siden jeg venter igjen, hun sa at det var veldig vanlig etter fødseler! Så jeg tror nok det er kjertler eller polypp. Men er greit å få det sjekket og evt fjernet da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå