ketosina Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 hun som hadde en datter som sa au når hun tisset, og når mor så så var det litt blod ved siden av, og hun sa at xxx i barnehagen hadde vært slem med henne fordi hun ikke hadde sovet så godt? det var en mannlig barnehageassistent som datteren sa hadde gjort au mot henne der fordi hun ikke var snill når hun sov, hun hadde tisset seg ut. vet noen hvordan det gikk? noen oppdatering?
ketosina Skrevet 20. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2007 virkelig ingen som vet noe?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Åhh, det lurer jeg også på. Har tenkt mye på henne
alenemamman til lille Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 synes det er så synd det skal komme slike historier om mannlige ansatte i bhg/småskole hele tiden....er ikke rart det ikke er menn som vil jobbe med barn i dag ! overdrivelse fra foreldrene samt å legge ord i munnen på barna gjør ofte en liten ting som eks han har vært litt hardhendt når han tørket henne til å bli en pedofilisak. tenk dere om og vær HELT sikker før dere ødelegger livet til et annet menneske på denne måten. Sånne anklager blir man ALDRI kvitt... selvfølgelig er det noen der ute som ikke er grei men vær sikre først !
alenemamman til lille Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 dessuten...et barn lyver ofte...og om mye rart...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Hun gik til HS og snakka me bhg. Barnet hadde fått en risp, men seff vanskekig å vite hva det kommer av! Jenta har åsså vært i bhg, som jeg har "hørt". hmmmm... Du får huske på å ikke ta din egen datter/sønn seriøst når barnet ditt sier slikt. *riste-på-hodet*
blond Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Datteren ble undersøkt og bhg-lederen tok det opp med den ansatte som stilte seg fullstendig uforstående til spørsmålet/anklagen. Husker ikke mer av det. Du kan jo lete bakover på sidene og finne svarene selv. Hun skrev om det i går.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 hmmm...: hva om det var ditt barn ? hadde du sagt det samme da?
Polyxena Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Vålerenga, man skal ta barn seriøst, men man skal også bruke hodet! Har du hørt om den lille gutten som fortalte i bhg at "pappa stikker noe i rumpa mi, og det er litt au, men etterpå får jeg godteri"? Det handlet om at faren hadde tatt tempen på ham!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Polyxena Måten hun sa det på fikk meg til å se rødt. Og jeg har blitt utsatt for incest og jeg VET åssen det å ikke bli trodd er! Ikke prøv å snakk moral itl meg. Slike beskyldninger SKAL tas alvorlig!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 enig med polyxena, man skal selvsagt høre på barnet, men samtidig bruke hodet og ikke overdramatisere
ketosina Skrevet 20. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2007 men hun anklaget ikke. Hun var usikker på hvordan hun skulle forholde seg, hun sa datteren ofte fantaserte og lagde historier, men at hun på en annen side ikke kunne la være å ta det seriøst. og den skjønner jeg. jeg bare lurte på om hva som hadde skjedd i saken, om datteren fant det på, eller hva det var som hadde skjedd.
Polyxena Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 Du vet ingen ting om hva jeg har opplevd, og jeg snakker moral til hvem jeg vil hvis jeg synes det er på sin plass. Barn skal bli trodd, og det de sier skal tas alvorlig. Det betyr ikke at det ikke skal være rom for tvil. Det at barn sier mye som lett kan misforstås, og at de finner på mye, er noe man VET.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Hva du har opplevd bryr meg ikke, siden jeg ikke kjenner deg. Moralen du kommer bryr meg heller ikke. Alle vet at barn sier feil og slikt++ MEN ALLE BURDE VITE AT TING BØR TAS SERIØST. DEt betyr ikke at man trenger å lage en stor sak ut av det og alt mulig slikt, men ALLE foreldre har PLIKT til å følge det opp. Åssen de gjør det er deres egen sak, men som foreldre skal man ikke si: Ta det me ro, du misforsto.
Polyxena Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 Selvsagt må man ta noe slikt som det seriøst. Man må bare ikke trekke forhastede slutninger før man vet noe sikkert. Jeg ville ha blitt helt fra meg selv hvis mitt barn hadde sagt noe sånt, så jeg skjønner moren veldig godt!
Polyxena Skrevet 20. september 2007 #17 Skrevet 20. september 2007 Det var jo trivelig sagt. Jeg kjenner ikke deg heller, men jeg synes det er ille at du har blitt utsatt for overgrep. Tror vel du misforstår litt. Jeg mener ikke at man skal trekke på skuldrene og si at det kanskje ikke er så farlig, jeg mener bare at man ikke ved minste lille tegn skal bestemme seg for at det har skjedd et overgrep. Man skal undersøke det- DET er å ta det seiøst-, men man må ikke trekke forhastede slutninger før man har fakta.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. september 2007 #18 Skrevet 20. september 2007 Og jeg har heller ikke sagt det. Men alt bør undersøkes. Tror vi begge misforstår.
Polyxena Skrevet 20. september 2007 #19 Skrevet 20. september 2007 Mulig det. For meg er det å ta noe på alvor å undersøke en sak nøye og få alle fakta på bordet- ikke å bestemme seg for hva som har skjedd før man har oversikt. Jeg ville ha tatt slike uttalelser fra mine barn meget, meget alvorlig, og blitt fryktelig redd for hva som kunne ha skjedd. Men jeg ville også ha gjort det jeg kunne for å holde hodet så kaldt som mulig, og ikke bestemt meg for hva jeg skulle tro på forhånd. Det er moralen her.
luckypus Skrevet 20. september 2007 #20 Skrevet 20. september 2007 det har vært en tråd om dette, fra hovedinnlegger...men er et par dager siden, og husker ikke så godt, så jeg kan ikke si noe mere enn dette....
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. september 2007 #21 Skrevet 20. september 2007 hm, at denne diskusjonen kunne utvikle seg sånn. Det er en selvfølge at barna skal tas alvorlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå