Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg har bestemt meg for å slutte med p pillen etter alt skriveri i media om p-piller og sammenheng med blodpropp. Jeg har brukt Yasmin som er akkurat det merket de har skrevet om. Jeg synes det var skitskummelt, spesielt med tanke på at jeg i tillegg røyker (noe jeg prøver å slutte med). Så nå er altså p-pillene ute av livet mitt. Jeg har riktignok ikke funnet ut av hvilket alternativ jeg skal prøve. Skal til legen neste uke å forhøre meg, men er jo greit å gjøre litt research først. Hvilket prevensjonsmiddel vil dere anbefale meg? For meg er spiral utelukket! Er litt nyskjerrig på sånn PFC måle apparat, noen som har erfaring med dette? Dessuten lurer jeg på om det finnes noen p-pille merker utenom Yasmin, som er "tryggere". Jeg har også tenkt litt på mini pillen. Takker for svar
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 har kobberspiral, men vurderer å fjerne den pga sterke menssmerter og blødninger. Alterativet er da minipillen conludag fordi den inneholder veldig lite hormoner sammenlignet med "vanlige" p-piller. Ulempen med conludag er uren hud og litt uregelmessige blødninger. Men de kan være verdt et forsøk. De er neste på min liste over prevensjonsalternativer. Sånne PFC har jeg også vurdert, men det virker mye styrete, må liksom planlegge sexen. Og hva skjer om man blir sprengkåt når det lyser rødt liksom?? De er også dyre i innkjøp. Men er du flink til å planlegge, har regelmessige sykluser og har disiplin, må disse være fine. Siste alternativ for oss er regnfrakk og såkalt "sikre perioder". Men enn så lenge sitter spiralen godt boltet fast.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Vil ikke sterilisere meg. Er kun 24, har 1 barn bare, og har lyst på hvertfall ett til, om noen år....ikke nå
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Er det ikke litt pes med å drive å sette inn en sånn ring i forkant? jeg bare spør, har aldri prøvd det
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 nuva-ringen sitter inne 3 uker om gangen , og ute i en. Du kan evnt ta den ut i max tre timer under sex.
Willemo Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Hormonspiral. Kjenner ingenting, blir ikke gravid, menstrusjonen forsvant. Genialt sålangt.
Süsse Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Jeg maaler temperatur med et helt vanlig termometer naar jeg vaakner om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Hva slags temperatur skal man ha da?
=)mamsen=) Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Det er vel gjerne litt forsent da, hvis du har hatt sex kvelden før tempen din stiger!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Ok, da har jeg nok misforstått litt. Tenkte nok på pessar.
Süsse Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 Du maa maale og putte inn i skjema 2-3 mnd, för du ser hvordan tempen din fölger syklusen. Til meg er det veldig trykt fordi jeg fölger det samme mönstret hver mnd. Genialt naar man skal lage baby ogsaa. Förste forsök Nb! Legen synes dette er russisk rullett hvis man slett ikke vil ha barn.
Süsse Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Du har ikke sex da vet du. Du bare ser paa skjemaet at det kan du ikke. Hihi
=)mamsen=) Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 Ja ja om man har en så bombesikker syklus så er det vel greit;-)
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 20. september 2007 #17 Skrevet 20. september 2007 Jerndisiplin med andre ord, hehe.... Men hvis gubben står og tripper liksom??
Süsse Skrevet 20. september 2007 #18 Skrevet 20. september 2007 Det finnes mange maater aa ha sex paa da, Petra.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 20. september 2007 #19 Skrevet 20. september 2007 ja, det er jo sant. Hadde nesten glemt at det finnes et sexliv utenom misjonæren....... hihi.
Süsse Skrevet 20. september 2007 #20 Skrevet 20. september 2007 Og jeg snakker over meg selv. Aner ikke hva jeg babler om en gang.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #21 Skrevet 20. september 2007 Jeg anbefaler å lese kobberspiral-tråden hver gang du vurderer å ha sex. Det er garantert effektivt og har ingen alvorlige bivirkninger.
Marge Simpsons Skrevet 20. september 2007 #22 Skrevet 20. september 2007 elsker p-sprøyten jeg ). Ingen bivirkninger hos meg (slet masse med det på p-pillene og har prøvd de fleste, og p-ring), lite mens og man slipper å huske den hver dag!
KaMa Skrevet 20. september 2007 #23 Skrevet 20. september 2007 Ingen alvorlige bivirkninger??? Vet du hva for effekt lommelykt, speil og hånd kan gjøre med en stakkars fødekanal??
Gjest Skrevet 20. september 2007 #24 Skrevet 20. september 2007 HAHAAHHAAAA! HAR DU KNEKT HÅNDLEDDET NÅ, DA? Eller blitt perma-skjeløyd? Kink i nakken? Hva fant du der inne? Sammenvokst herbarium? Hulromsturbulens?
Marge Simpsons Skrevet 20. september 2007 #25 Skrevet 20. september 2007 neeei?? Du innser først da at du må gjøre noen knipeøvelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå