Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Vi har en ettåring som gråter mye og har en rekke raserianfall. Vi tror at det kan være en kombinasjon av overtrøtthet, normal frustrasjon i den alderen og kanskje mangel på klare grenser? Min samboer og jeg går begge hjemme, og jeg forsøker å si til ham hvordan jeg vil at vi skal gjøre ting. Blant annet så er det viktig at settingen rundt måltider bir mer hyggelig. Min sambo er kokk, og lager derfor mesteparten av maten her hjemme, men jeg må si at måltider har blitt mer slit enn hygge. Jeg har nettopp tatt keisersnitt, og kan ikke ta meg av ettåringen så mye som jeg ønsker, og da blir det til at sambo setter ham i tripp trapp stolen sin mens han lager mat. Og da blir det som regel gråting, hyling og stress. Jeg har forsøkt å be ham om å inkludere ham mer i hva som gjøres på kjøkkenet, men det blir fort glemt.....når jeg lager frokost eller lunsj så pleier det å gå knirkefritt fordi jeg forsøker å forklare gutten vår akt jeg holder på med, viser ham pålegg f.eks og skryter av hvor flink han er til å sitte stille for eksempel. Og han pleier ikke gråte da. Så det er svært frustrerende at sambo ikke klarer å få til dette -siden jeg er så avhengig av ham nå etter operasjonen. Er det flere som sliter med det samme, eller som har vært gjennom dette før? Det virker nesten som om måltidene har blitt et skrekkscenario for ham akkurat nå -da vi så på bilder av ham i dag så begynte han å hyle av full hals så fort han så bilde av seg selv ved kjøkkenbordet. Ikke mye moro..... I tillegg så hyles det egentlig for veldig mye: hvis noe ikke er lov, hvis han må stå og vente på oss på badet om morgenen osv. Er dette normalt? Noen som kan berolige meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå