Gå til innhold

Barnehage svikt...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du på dette da?Har du opplevd et eller annet som ikke har vært så ålreit?

Mvh

Skrevet

Bare lurer siden her er så mange som klager over barnehagene sine hele tiden..

Skrevet

Ikke blitt skiftet bleie på en hel dag. Men jeg er ikke sur på barnehagen likevel, er kjempefornøyd med den! :-) Og den glippen fikk dem til å endre rutinene sine og ha egen tavle med ale navnene på bleiebarna og så skulle det krysses av når det ble skiftet bleie slik at de var helt sikker på at alle fikk ny bleie, så det endte jo opp som noe positivt da.

Skrevet

ja sånt er jo fort gjort at de glemmer... skal noe til å huske på at alle har fått ny bleie...med mindre unger går med dritt i bleia hele dagen da..

Skrevet

Har hatt jenta mi i barnehage i 4 år og har ikke opplevd noen ting:)

Skrevet

at de når snuppa begynte i fjor høst, ville at hun skulle begynne å bruke bleie (ble 3 i fjor oktober) og hun hadde sluttet med bleie tidlig på someren, vert tørr i to mnd

jeg sa meg ikke enig, og sa at da fikk det heller bli noen skift for meg å ta med hjem, at jeg skulle passe på at det alltid var klær i kurven hennes. ville ikke tvinge på henne bleier bare fordi (den ene) i personalet ikke gadd bytte tisseklær.

vel, en dag fikk jeg med en "overraskelse" i posen med bytteklær- en diger bæsj i trusen, hun (den som mente jenta mi skulle begynne med bleier) hadde ikke giddet putte avføringen hennes i do, men tenkte hun skulle "gi meg hintet" med å "vise meg hva de må tåle av drittt"....hehe... jaja, jeg og gubben ble rimelig forferdet, og jeg sa ifra til avdelingslederen neste morgen at dette fikk jeg med i går, og ønsker ikke at det skal skje flere ganger...

vel vel, men ikke nok med det da, men da jeg kom på ettermiddagen for å hente, ble jeg møtt av hun som sendte med besjen hjem, og fikk kjeft??!! foran barna, OG min egen datter, som visste så inderlig vel hva konfliktens kjerne var for noe... :( jeg reagerte på at dette ikke ble tatt opp med meg på TOMANNSHÅND om det i det hele tatt skulle vert tatt opp. hun var sur på meg (faktisk) fordi jeg hadde "fislet" til sjefen....

stakkars jenten min- jeg ble rimelig rystet. vi tok tak i hele dette her, og ba om møte mellom meg og sambo, avdelingslederen, og hun her aktuelle dama. om ikke annet, bare for å vise at skal hun oppføre seg slik, javel, men det glir ikke bare bort av seg selv... hun gikk nesten så langt at hun beklagde seg (er veldig stolt) men gjorde ikke det da, det gjorde derimot sjefen hennes til meg når hun dama ikke hørte på ("hun dama" er beryktet- både av foreldre: "huff, bør ikke si den dama imot nei! og det beste er å ikke bry seg" og mine medstudenter som har jobbet der hintet diskret frempå at "jeg tror nok jeg vet hvem du snakker om" da jeg fortalte hva jeg opplevde der.... så...

men heldigvis for ALLE de andre kjekke og greie og flinke ansatte i den bhg:))

Skrevet

jeg har ingenting å klage over i min barnehage. Der har de rutiner på bleieskift. bortsett fra bæsjebleier, har de faste tidspunkt på dagen der de skifter ALLE sine bleier, og de som har sluttet med bleie går på do en ekstra gang da. det er som regel når maten er ferdig og de skal ut å leke. 3 faste bleieskiftklokkeslett daglig, i tillegg til når de har bæsjet.

Skrevet

Det verste barnehagen har gjort var i sommer da det var VARMT ute, så lot de gutten min gå med: Sokker, joggesko, bukse, body og genser. UTEN solhatt. Styrerens jevngamle sønn løp rundt i bleie og solhatt... var jammen glad da lillegutt sluttet i den barnehagen, der skjedde det nemlig flere ting enn bare denne episoden.

Skrevet

Jeg måtte til slutt bytte barnehage, fordi jeg ble møkk lei all klagingen deres om min gutt. Det begynte egentlig med broren hans og jeg bad om hjelp og ingen ressurser eller noe tiltak ble gjordt. Men når lillebroren begynner, da begynte de å klage på alt. Fra han var 1 1/2 år til vi sluttet nå i sommer har de ikke sagt noe positvit om han. Første problemet var at han ikke lærte seg og prate, noe i senere tid vist seg at han var ganske så for sin tid med spårk. Så kunne han ikke sitte i ro og leke lenge nok, han lot seg lede negativit som de brukt veldig i det siste. Men da burde de slå ned på de som gjorde de negative tinga og ikke la det gå utover gutten min. De brukte ham for og få mer personell. Vist noen slo gutten min under måltidet foreksempel, så flyttet di min sønn på et rom for seg selv. Som 3 åring sa han at han ikke ville i barnehagen fordi han var annaleis. En 3 åring sier ikke slikt! Nå har han begynte han i ny barnehage og har grått sine modige tårer fordi han helst vil være hjemme osv, men han stor trives i barnehagen. Fått nye venner. Kjempe flinkt personell og blide og positive. Men de 2 mnd han har vært der har jeg ikke hørt et negativt ord om han. Og jeg føler meg kjempe lykkelig på hans vegne.

Skrevet

Tja, har vel et par ting som ikke har vært helt bra.

Min sønn og nabogutten (3 år begge to) kom traskende hjem. Stod på farten her, så ringte det på døra og der stod guuten min!! "Hei mamma, kom hjem jeg!"

Ble så klart ganske så satt ut, og prøvde å ringe barnehagen. De tok ikke telefonen, så vi måtte begynne å lete etter dem. Fant de tilslutt, de var ute på tur. Når vi kom hadde de akkurat oppdaget at de var borte. Broren min med familie er naboene våre, og svigerinna mi fortalte senere at ho hadde sett de utenfor huset deres. Ho reagerte ikke på det, siden har var bare noen få dager i b.hagen i uka og de har lekeplassen i byggefeltet rett foran huset sitt. (Og jeg har oversikten dit, så ikke uvanlig at de lekte der)

Vi regnet ut at de hadde vært borte fra b.hagen ca en time. I ettertid samlet vi sammen til et møte med personalet, og ville se gjennom alle rutinene sine. Sambo gikk nøye til verks og gikk gjennom alt fra brannrutiner til skaderutiner. Han fant myye der som ikke hang på greip, og mye de ikke hadde rutine på i det hele tatt. Mennesklige feil kan skje, men når de i etterkant begynte å pynte på sannheten ble jeg mektig opptrekt ja!!

Nå har gutten min begynt på skole, men i vår ble vi kalt inn til foreldresamtale da de foreslo vi søkte pp kontoret om ekstra hjelp til han. Har vært plaget med ørene, og hatt nedsatt hørsel lenge. Vi synes det var godt forslag, og var enig i dette. Ikke før skolen begynte fikk vi vite at b.hagen hadde søkt om dette altfor sent! Så han har ikke noe hjelp, og ikke lett å få det heller siden vi kommer inn etter alle andre.

Kjipe greier.

Søker ikke inn minsten i den b.hagen nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...