Gå til innhold

Noen gode oppskrifter uten gluten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bursdagsselskap i morgen,og ei tåler ikke gluten.Vil gjerne lage noe til henne også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toro langpannesjokoladekake og muffins er glutenfrie.

Ellers skal jeg finne en supergod oppskrift som alltid slår ann hos barn.

To sekunder bare................

Skrevet

Kokoskake, eggehvittekake, gelatinkake (kjært barn har mange navn)

4 eggehvitter

3 dl. sukker

6 plater gelatin

1 kopp kokende vann

1 ts. vaniljesukker

1 plate kokesjokkolade

3 - 4 ss. melk

Kokkos

Pisk eggehvittene og sukker i ca 5 min.

Bløt gelatin i kaldt vann i 6 min.og ta det opp i det kokende vannet.

Bland det med eggene og piskes kaldt (viktig at det er helt kaldt, ellers kan det skille seg igjen)

Tilsett vaniljesukker, hell opp i form og avkjøl i kjøleskap.

Smør på smeltet sjokoldade med melk i og strø over kokos

Skrevet

det står "laget av glutenfrie råvarer..el" Sjokolade og lyse muffins, og langpanekaken.. Vær litt obs på pølser om du serverer det, tror Gilde er glutenfri... Risboller da. er det noe? Vær obs på sjokoladen igjen, Stratos skal visst være den eneste som det ikke står "kan inneholde spor av hvete...."

Skrevet

Det er spor av hvete i kokesjokolade mener jeg.. Hadde gått for toro langpannekake.. I nonstopp er det også gluten.. Hus å lese på pakkene, også i godteposen, hvis du skal ha det. Smågodt i løsvekt kan glutenallergikere ikke ha..

Skrevet

Bare for å understrke det er kun langpannesjokoladekaken og de to muffinsene fra Toro som er glutenfrie.

Av pølser seom en nevnte over her så er alle kjente store merker bra, men du må lese på de billigmerkene.

Blant sjokolade så kan det være gluten i karamell, så unngå det.

Og når du leser på innhold kan det være greit å vite at hvetestivelse er glutenfritt og helt greit.

Ting hvor det står kan inneholde spor av gluten er også greit. Det er bare en ekstra gardering fra produsentene sor å være 100% på den sikre siden. Men det er greit for den normale cøliakiker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...