Gå til innhold

Dere Oslofolk:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en "bonde" skal til byen, og bonden har vært i vero moda, hm og bikbok før, hvor går hun da? Noen morsomme, rare, sære butikker og strøk å anbefale? Matsteder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der ble jeg ganske sjokkert... Trodde det sto "Drepe Oslofolk".

Syns det var litt utypisk holdning fra den kanten..

Ellers har jeg ingen tips å komme med, med mindre du finner ut at du skal ta turen til Bergen i stedet. ;-)

Skrevet

Utypisk, ja. Men hadde vel muligens "gossa" meg noe om de 11 bergenserene som var her forrige søndag, hadde fått et lite snev av diare. Det var ille, gett. :)

Skrevet

Miljøet rundt Skippergata?? Der er det gode muligheter til å bytte til seg litt "go-saker", eller tjene noen ekstra slanter i smågatene rundt. Så kan du jo stikke innom Zara oppi Bogstadveien når du har stålene liggende vel plassert i Bh`n etter endt jobb!!!!!!!

Skrevet

11 bergensere?? Det var da voldsomt. Jeg som føler meg akk så alene til tider her inne. :-)

Skrevet

Ikke her, men i Fredrikstad. Da skjønner du muligens hvem jeg mener. Tør ikke si navnet på de høyt. Det er andre folk her:)

Skrevet

ja, bogstadveien har jo litt utvalg av litt mer spesielle butikker også, ikke bare bik bok, VM og HM. Kan finne litt spesielle butikker på byporten og.

Skrevet

Spesielle? Vil det si dyre designklær. Den gata har et rykte om det her ute i provinsen.

Skrevet

Ja, de fleste butikkene der kler ikke lommeboka mi liksom. Inne i Tatler-gården kan du få deg drakter i flere tusen kroners klassen. Så det gjelder å sjekke ut pris før du forelsker deg i et plagg. Men det er mye spesielt langs den gata. F.eks Neste Stop (greie priser), pop-in, HM, VM, Bik bok, Zara, Match, Vic, Hellig Hansen, Polern og Pyret. Litt for alle smaker liksom og "spesielle butikker" innimellom. Gata er vel rundt en km lang, og helt overkommelig å ta på f.eks en ettermiddag.

Skrevet

Tja, det fins noen fine butikker som er realtivt bra... MEN, det spørs litt på hvor prisgrensen din ligger det, da?:)

Skrevet

Snakker vi om fotball nå? Jeg finnes ikke patriotisk, men mulig andre er det?

Skrevet

Bryr meg ikke om vanlig dyrt designtøy. Heller brukt, redesign, såkalt etnisk, norskt uten å være husflid. Skjønner?

Skrevet

Fretex har utsalg (bruktklær) oppe ved majorstukrysset - 50 meter nedover Kirkeveien på høyre hånd når du vandrer nedover mot frognerparken.

Skrevet

Der har jeg vært noen ganger, ja. Fin butikk:)

Skrevet

Grünerløkka er eksotisk nok for bønder flest. Markveien og Thorvald Meyers gate, begynn nederst og jobb deg oppover. Masser av småsjapper.

For å få et triveligere inntrykk av Oslo enn Karl Johan, foreslår jeg en spasertur enten på Vålerenga, Rodeløkka eller St.Hanshaugen+Telthusbakken.

Mat! Hva liker du å spise? Om prisklassen skal være type hverdagskost og stedet passe eksotisk anbefaler jeg Darbar på Tøyen for indisk, Sushi Express i krysset Parkveien/Wessels eller Welhavens gt for japansk, Mogador i krysset Helgesens gt/Toftes gt for billigtapas og sjarm, Cafe Sara - krysset Hausmanns gt/Torggata for kvasi-tyrkisk og raddissjarm, Sagene Lunsjbar om sola skinner, Den lille kokosbollefabrikken på Sagene for godis. Dessuten bør man rusle på Grønland og snackse på billigsjapper med indisk mat, pakistanske godtebutikker og slikt.

Medbringer du unger forandrer noen av anbefalingene seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...