sandraaa87 Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 I bhg der sønnen min går er det blitt utrolig strengt, har barna feber endag så må de holdes hjemme dagen etter også. Mener også at det er for det beste om barnet har vært i dårlig form. Men i dag ringte dem (IGJEN) fra bhg å sa at sønnen min hadde feber, jeg spurte om den var veldig høy, å den var 38,1.. han var grinette og trøtt så jeg sa de kunne bare legge han så henta jeg han når han våkna, de gikk jo med på det heldigvis.. Stoler ikke helt på dem får han har blitt sendt hjem 2 ganger uten feber, da de sir han har feber. Når jeg henta han i bhg så sto det på tavla "vi ber dere holde barnet hjemme ved feber og øyekatar så vi ikke har dette problemet i lang periode" (noe sånt sto det) greit nok med øyekatar, men feber smitter vel ikke? Å skal man legge på en halv grad ved øremåler? :s De sir det i bhg, men jeg trur ikke man skal gjør det får han har jo kommet hjem med null feber 2 ganger nå.. Skal sende med en rumpemåler til sønnen min i bhg nå så får de måle han sikkelig...
~sjiraff~ Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Feber i seg selv er jo ikke smittsomt, men feber kommer jo som regel i forbindelse med sykdommer som kan være smittsomme.
sandraaa87 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2007 Å finnes det rumpemåler med sånn beskyttelse så man kan skifte etterhver gang man måler?
Mille** Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Jepp, det finnes. Man skal ikke plusse på en halv grader i øret nei, men rektaltemp er mest nøyaktig, derfor måler vi bare den. Feber kommer ofte av en grunn/sykdom, og det er jo uansett ikke godt for barnet å være i barnehagen når det har feber, da er man ofte slapp og trøtt og trenger hvile.
~sjiraff~ Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 JA sånn beskytter har de på apoteket, koster nesten ikke noe )
sandraaa87 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2007 Nei det var det jeg også trudde, for det er jo rart at han ikke har feber når jeg måler hjemme. Skal høre med dem i bhg om de ikke kan skaffe seg rumpemåler fordi det er jo utrolig kjipt å måtte hente hjem en frisk unge når man faktisk er på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå