alenemamman til lille Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 har nettopp fått reductil av legen og er veldig usikker på å starte på dette. etter å ha lest pakningsvedlegget ble jeg litt skremt av bivirkninger. har dere opplevd mye av dette er det noen som vil dele erfaringer med meg? på forhånd takk
imsdal med julesmak Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Eneste bivirkningen jeg hadde var munntørrhet da jeg gikk på de. Men slutta fordi jeg ble lei av kontrollveiing hos legen, og fordi jeg på en fem dagers pause gikk opp alt jeg hadde gått ned og litt til.
En_av_hver Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Opplevde nesten ingen av de jeg. Hadde litt vondt i hodet og var litt mer tørst enn vanlig de tre-fire første dagene..........og det var det:-)
Mockanin Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Heisann.. Jeg har gått på reductil...kunne kun gå på dem i 3 uker før jeg ble beordret til å slutte med dem omgående. Leververdiene mine gikk rett til topps så jeg var i ferd med å ødelegge levra rett og slett. Gjett om jeg var glad for at legen min var såpass nøye med oppfølgingen. Har hørt om mange som ikke har fått like bra oppfølging. Tok en blodprøve den dagen jeg fikk resepten, to uker etter at jeg hadde begynt på reductilen måtte jeg ta en ny test. Da var verdiene gått opp mye, etter en uke til tok jeg enda en og da fikk jeg tlf. om å stoppe med reductilen øyeblikkelig. Syntes det var veldig skremmende... Synd at jeg ikke tålte disse. Dem funka jo så bra og hadde også en viss antideprisivende effekt.
*Olivia* Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 mockanin Hvordan merket du det på kroppen, hvis du merket det i det hele tatt? Jrg har gått på reductil i flere mnd og sakte men sikkert gått ned ti kg. Men i det siste har jeg vært plaget veldig med hodepine og svimmelhet. Har vært redd for å gå i bakken flere ganger. Vet selfølgelig ikke om det er pga reductil for dette er kommet nå i de siste ukene.. hmmm Jeg kan nevne at jeg har ikke hatt noen oppfølging hos legen da..
Silja FullFres McQueen Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Nå vet jeg ikke om det var en bivirkning av de tablettene, eller en reaksjon over at livet mitt var så ræva akkurat da... Men jeg ble hvertfall ordentlig deppa.. Hadde mest lyst til å pakke baggen og dra laaaangt bort! Alt var et ork, var DRITTLEI alt... Men det gikk over etter et par dager da, så det er ikke sikkert det har noe med de å gjøre.. ;o)
Frk.Forvirret Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Tok du leverprøver? Legen mi sa at det var bare nødvendig hvis man gikk på Xenical.... Nå ble jeg litt nervøs. Har gått på Reductil i 6 uker og er strålende fornøyd. Har fått et nytt liv, jeg. Har litt munntørrhet, men det lever jeg gjerne med.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Brukte reductil i perioden april07- mnd skiftet juli /august... På denne tiden har jeg gått ned ca 15 kg, selvfølgelig kombinert med bytte av kosthold og trening,men dog ikke så altfor ''hysterisk''.. Hadde heller ingen bivirkninger til å starte med, gikk til kontroll hos lege 1 gang i mnd, for å sjekke blodtrykk,puls ovs.. Ikke noe problem..Men så hadde jeg en periode med mye stress rundt meg (flytting, mye jobb, tilvenning i bhg...) Da begynte jeg å få svimmelhetsanfall, mye hodepine, aggressiv til de grader... Så nå har jeg tatt en pause..og er mye bedre... Og vekta er fortsatt på vei nedover.. Lykke til mot ditt nye vektmål!!=)
Mockanin Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Jeg merket ikke noe til at leververdiene mine steg, noe som er skummelt. Dersom du ikke har tatt noen oppfølging hos legen så synes jeg du selv skal forlange å få tatt leverprøver. Mine prøver var helt fine før jeg begynte med reductilen, men etter tre uker var dem skyhøye. Tok ca. 6 mnd. før leververdiene mine var i orden igjen... Vær så snill for din egen skyld og få sjekket dette. Dersom du er plaget med hodepine og svimmelhet kan det være blodtrykket som har gått til tops. Det var også en av de andre tingene legen min sjekket.. Jeg skal ALDRI mere (tror jeg) klage på at legen min er nøye. Jeg spurte henne om det virkelig var nødvendig og være så nøye, for ingen andre jeg viste hadde brukt disse hadde blitt sjekket så grundig.. Da fikk jeg til svar at hun gjorde som det sto i "boka".
*Olivia* Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Ja ble litt skremt nå. Skal rett til legen å sjekke. Har vært skikkelig engstelig for hodepinen. Har vært så redd for hjerneblødning (rødme...litt overdramatisk men..) det er så vond så jeg tenker at noe har gått i stykker opp i der.. Litt trist dersom det er tablettene for jeg har hatt veldig fin effekt av de med å kontrollere matsuget..
Mockanin Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Jeg tok blodprøver for å sjekke leverenzymer i blodet mitt når jeg begynte med reductilen. Etter at det ble oppdaget at leverprøvene mine gikk til tops ble jeg sendt til ul av lever og galle. Heldigvis var det ikke noe galt der, så jeg slapp med skrekken. Mannen min som hadde bestillt disse pillene på nettet og hadde tenkt å ta dem uten legesjekk fikk ikke lov til å bruke dem. Når det gjelder det med xenicalen så må jeg si en ting..... Det er helt feil det legen din sier. Jeg har selv gått på dem, og kjenner andre som har brukt dem. Hverken jeg eller de andre har fått legesjekk i forbindelse med dem. Dem er jo ganske "uskyldige" i forhold til reductilen. Xenicalen går jo "bare" på fettopptaket i kroppen.. Munntørrheten er ikke noe farlig, bare ubehagelig. Men hadde jeg vært deg ville jeg ha gått til legen og bedt han sjekke deg grundig. Nå vet han jo ikke noe om hvordan leververdiene dine var før du begynte på reductilen, men en pekepinne kan han jo få om du tar prøver nå. Skummelt at leger er så "sløve". Husk at leveren din er et viktig organ, du trenger den. Jeg raste ned i vekt de 3 ukene jeg brukte reductilen og var veldig fornøyd, men blir skikkelig skremt når jeg skjønte hvor "farlige" dem egentlig kan være om man ikke tåler dem.
*Olivia* Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 PierC&Prinsessa Det kan kanskje forklare det for meg også da, for jeg er under ekstremt press på jobben nå og med en haug med barn som skal følges opp osv så går dagene i ett. Anbefalte legen deg å slutte da? Var noen av dine verdier utenom normalen?
Mockanin Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Skjønner godt at det er kjekt å bli kvitt matsuget. Jeg hadde det sånn jeg også, så jeg ble helt fra meg når jeg måtte slutte med dem. Om jeg ikke husker helt feil (flau) så ringte jeg til mannen og gråt snørr og tårer i bøttevis.. MEN, jeg klarte å kvitte meg med 25 kg. på 6 mnd.... Riktig nok gikk jeg opp litt igjen.. Nå venter jeg bare på motivasjonen til å bite tenna sammen igjen. Vet du, synes ikke du overdramatiserer når du sier du er redd for hjerneblødning. Ikke at jeg tror du har det da, men det er all grunn til å være litt skeptisk når man går på piller og opplever sånne symptomer som det du har gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå