Gå til innhold

20% jobb, hvor mange dager i uka blir det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 80% stilling, legen sykmeldte meg 60% skal alltså jobbe 20%. Jeg får det til en full dag i uka, men sjefen sier att det blir en dag ene uka å to dager neste, stemmer det virkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke om du jobber skift eller turnus eller noe. Men hvis 100% jobb er fem dager i uka, blir 20% jobb en dag ja.

Men sykemeldte legen deg med tanke på at du skulle jobbe 20%, eller sykemeldte han deg 60% fra din 80%-stilling? (Spør av ren uvitenhet, men da mannen min var 50% sykemeldt fra sin deltidsstilling, jobbet han 50% av det han vanligvis skulle jobbe).

Skrevet

80% jobbing tilsvarer jo 30 timer i uka..

60% sykemelding tilsvarer 22.5 timer hjemme

30-22.5= 7.5 timer på uke!

Så hvis du jobber 7.5 timers vakter så blir jo det 1 dag i uka!

Men du kan jo evnt dele det opp i 2 så du jobber 2 dager med 3 timer og 15 min!

Kommer helt an på hvor lange vakter du har! :)

Skrevet

jobber i barnehage, så det er "vanlige" arbetstider, legen sykmeldte meg 60% utav 80, så skal kun jobbe 20% Har fått vondt i bekkenet og skal ikke jobbe mer en det sa han, det er mest for att jeg har lyst å komme meg litt ut i hvert fall..

Jeg kan ikke få det til noe annet en att en dag er 20% jeg heller. Når jeg jobbet 80% så jobbet jeg 4 dager, så da var jeg jo hjemme en dag i uka, alltså 20%! Men hvorfor sier un da att 20% er mer nå liksom....

Skrevet

Antar at det menes at du skal jobbe 40% av fire dager, så det blir 1,6 dager i uken.

Sjefen din har nok rett.

Skrevet

Hmm, ja jeg synes det er rart hvis hun skulle ta feil.. er sikkert det som er riktigt. Ja ja, det er jo ikke så mye jobb likevel de da, får da alltids slappet av litt :-)

Skrevet

Jeg er enig med sjefen din..

Du jobber 80%, altså 0,8 der full stilling er 100% eller 1,0

Du skal sykmeldes 60% av 80%-stillingen din.. Noe som tilsvarer at du skal jobbe 40% (elelr 0,4) av 80%-stillingen din..

0,8*0,4=0,32. Du skal altså jobbe 32% av en 100%stilling..

100%-stilling er 37,5timer i uka

32%-stilling er 12 timer i uka..

Dvs. En full dag + en halv dag pr uke, eller tre halve dager pr uke eller en dag ene uka, og to dager neste uke..

Skrevet

Matte er ikke min ting, men den skjønte jeg faktiskt :-) Da stemmer det helt sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...