Gå til innhold

Pusser dere tenner til barna deres både morgen og kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gjør det bare om kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pusser etter frokost og før hun legger seg for kvelden.

Skrevet

Hva gjør dere selv på egne tenner???

Her pusses det morgen og kveld...gode rutiner må læres inn tidlig.

Hilsen dattra til to tannleger ;o)

Skrevet

Morgen og kveld.

Skrevet

Morgen og kveld, som jeg selv alltid har gjort. Det skjer mye rart i munnen mens man sover også.. :)

Skrevet

morgen og kveld, hun spiser det samme som meg og jeg kunne ikke tenke meg å bare pusse tennene èn gang om dagen ;-)

Skrevet

Morgen og kveld selvfølgelig :-)

Kunne ikke falt meg inn å bare pusse de på kvelden.

Prøv det selv en dag å kun pusse på kvelden.. Hva synes du? Det er da ikke noe bedre for barnet ditt?

Skrevet

Morgen og kveld, men det er en kamp hver gang...... 16,5mnd gammel.

Skrevet

Jeg gjør det alltid om kvelden og noen ganger på morgningen når jeg husker det..

Skrevet

Morgen og kveld - og så føyer jeg på et "SELVFØLGELIG!" :-)

Skrevet

Bare om kvelden her + fluor da =).. Har hørt at når de e så små så ska man ikke puss to ganga enda pga emaljen på tennene... Men nu sir jo alle tannlega forskjellige ting =) men vi gjør det sånn da =)... Jenta mi på 6 år,begynnte å puss tennene to ganger om dagen for 3 år siden,å ho har aldri hatt hull i tennene =)

Skrevet

For meg er det i praksis ingen selvfølgelighet å pusse om morgenen. Jeg har tenkt på det mange ganger, men ikke funnet noen ideell rutine. Gutten vår spiser litt frokost hjemme og litt når han kommer i barnehagen om morgenen (han liker det best sånn) og da blir det litt rart for meg å pusse rett før han skal spise igjen.

Kvelden tar vi grundig - han først og mamma/pappa etterpå.

Når han blir litt eldre ønsker jeg *selvfølgelig* å introdusere tannpuss x 2.

Skrevet

Om morgenen pusser man jo ikke først og fremst for å få vekk matrester, men for å tilføre tennene fluor. Så det er bare å pusse selv om ungen skal spise i barnehagen.

Skrevet

Her pusses det morgen og kveld, om kvelden får hun også fluor.

Startet med tannpuss da første tann kom og da var hun 4 mnd.

Utrolig viktig med tannpuss, det ekkleste jeg vet er at folk har stygge og mindre vedlikeholdte tenner.

Skrevet

Morgen og kveld

Skrevet

Ja, samvittigheten gnager om det ikke blir gjort.

Skrevet

Hun har tannpusseskrekk, jeg må holde både ben og armer og ha en hånd ledig til å knipe opp munnen så her tar vi det bare en gang takk!!

Er jo en lidelse å se på.

Skrevet

Morgen og kveld.....selvfølgelig sier jeg også!!

Ikke noe moro her heller, men skal de "vinne" over oss. Gode rutiner må innlæres nå.

Stusser litt på de som sier morgen og kveld, "hvis jeg husker det". Glemmer dere da egen tannpuss også da?

Skrevet

Vi pusser bare kvelden med mye spetakkel. Men hun sutter ofte på tannbørsten på morgenen, så da får hun litt fluor i alle fall.

Skrevet

Morgen og kveld selvfølgelig!

Skrevet

morgen og kveld. Om morgenen er det faktisk behov for de som ikke visste det. Mye skjer i munnen i løpet av en natt. Like mye for de små som oss. Desstuen er det fin rutine å lære tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...