Gjest Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Hva skal jeg spise? Jeg gir snart opp mini her som nesten kronisk har luft i magen samme hva jeg gjør føler jeg, så nå skal jeg i noen dager holde meg unna ALT som kan inneholde noe som helst som kan være i nærheten av å gi antydning til luft i magen bare for å se om det i det hele tatt utgjør noen forskjell. Og da er det jammen ikke mye igjen for en litt småkresen person som meg... Og attpåtil har vi glemt å ta opp brød, har bare knekkebrød. Noen som har noen forslag? Ingen ting som inneholder melk, ikke noe som inneholder tomat, ikke noen grønnsaker, salat og det som vanligvis er i en salat, ikke noe sterkt eller krydret osv. Tips noen? Og vi har ikke egg...
Gjest Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Majones inneholder melk og agurk er en killer for mini, DA får han skikkelig vondt i magen sin. Er eneste jeg vet han ikke tåler, andre ting er jeg mer usikker på. Men ellers takk for tips :-) Skinke er jo godt da, men ikke uten smør under og agurk og tomat oppå synes jeg.
St.Sunniva Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Til opplysning så er det skallet på agurken som gjerne gir luft i magen til de små. Prøv å skrell den om du vil spise det :-)
Gjest Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Ja jeg vet det, men det er skallet som gjør agurken så god ;-) Uten skall er det bare vassent og ekkelt, hehe... Jada, jeg er litt sær på sånt, jeg vet.
St.Sunniva Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Sant som du sier...men smaker jo egentlig ikke så mye uansett da ;-)
Gjest Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Nei, er mer "knasingen" jeg liker med det. Men, åååå sulten! Må finne på noe her! :-)
St.Sunniva Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 hihi...Selleri knaser også veldig ;-)
Gjest Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Noe sier meg at selleri er noe mini sin mage ikke ville like så godt, hehe...
St.Sunniva Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Knekkebrød med leverpostei UTEN agurk blir det da ;-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 dette var ikke lett.. Chips?? eller stek deg noen poteter?? ellers kan jeg fortelle at jeg ble bedt om å drikke kamille te et par ganger for dagen da datteren min var bitte liten og ammet. Det kan ha en beroligene virkning på fordøyelsen og på hele babyen generelt. Jenta min er 11 måneder og spiser grøt hver kveld med kamille i seg. Men hun har alltid vært rolig av seg da.. vet ikke om hun er født sånn, eller hva.. Ellers må du holde deg unna mynte te og andre ting som inneholder mint ekstrakt. det kan gi luft hos babyer visst nok.. Kjøp deg en pose lettsaltet chips du og kos deg!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Det hørtes godt ut, men er jo ikke akkurat så sundt da, hehe.... Jeg drikker aldri te, sliter med å få det ned, men da er kamille notert på listen av ting som må prøves sammen med amme-te til babyen :-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 oi, det må være sunt også?? hmm. tenke tenke, Er det lyst eller mørkt knekkebrød? syltetøy er jo godt på lyst...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 men det er jo ikke sundt heller da.. sorry. Jeg gir opp lykke til!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 Takk for forsøket i hvertfall :-) For å være ørlig gir jeg snart opp selv også, er så utroooolig lei av dette nå, er tredje ungen med masse luft i magen og jeg er faktisk ganske sur nå. Føles så urettferdig at vi skal få tre stykker som sover elendig pga luft når andre får babyer som aldri er plaget nesten, kan spise hva de vil og babyen sover som en stein om natten aunsett. Men vet jo at det går seg til etterhvert, er bare så sliten nå, flere uker med 3-4 timers oppstykket søvn gjør liksom noe med humøret ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå