Gå til innhold

Min sønn, 2 år har feber. Trenger tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har heldigvis veldig sjeldent feber, men nå har han det. Har kledd av han, så han ligger bare i bleia i senga si. Burde jeg ha opp vinduet litt også tro?? Eller blir det kanskje bare værre. Husker ikke i farta hvordan det var med kaldt/varmt rom. Lite/mye klær.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han e paracet og ha på moderat med klær. God bedring!

Skrevet

Kjølig rom er bra... jeg hadde hatt på t-skjorte, i alle fall når det blir kjørlig i rommet... Sett opp vinduet til det blir kjørlig...

Skrevet

Det går jo ofte fra å være varmt til at de fryser... Pass på at det ikke blir for kaldt. Normal temperatur på rommet ville jeg ha hatt. Pass på at det ikke blir kaldt på skuldrene. Ha normal pysj på, dyne og pute.

Du kan jo gi han febernedsettende?

Skrevet

Kjølig på rommet, paracet og MASSE drikke! Kun bleie, sier jeg!

Skrevet

når min datter på 16 mnd har feber så har jeg henne for det første i senga sammen med meg, i bare bleien, under et helseteppet med et tynt pledd over. Spørs hvor kaldt det er ute om jeg har oppe vinduet, men akkurat det må du nok vurdere selv.

Gir ikke selv paracet før feberen er over 39 grader, eller hun er veldig utilpasset. jeg gir henne også mye drikke, helst saft for det får hun aldri ellers og hun drikker sinnsyke mengder når hun først får det :-)

Skrevet

Gi barnet rikelig med drikke. kle på henne når hun fryser og ta av henne klær når hun blir varm. dette for å få feberen ut av kroppen. evt gi henne paracet supp ( stikkepille som man setter i rompa). spør på apoteket;) Lykke til!!!

Skrevet

Luft på rommet med vinduet litt åpen,lukk det når dokker legg dokker,blir ofte kaldere iløpet av natta uansett... Ha kun kortarma body og bleie på,og dyne. Gi saft ol.. Æ ville ha gitt stikkpille om barnet e sutrete eller ikke har det helt bra eller finner roen til å sovne...

Skrevet

Få i han væske. På barnavd på sjukehus, gir dei lollipop-is til born som ikkje vil drikke.

Skrevet

Tusen tusen takk dere. mange flotte tips.

Han er så veldig varm på kroppen, så vanskelig å si om han fryser eller ikke. Tok en kald klut i panna hans. Det syntes han var deilig.

Gir ikke paracet før jeg MÅ, men finner han ikke roen, gjør jeg det selvfølgelig. Han er heldigvis veldig flink til å drikke vann, så det er ikke noe problem.

Uff, ille å ha syke barn asså!! I tillegg er pappaen hans langt borte på jobb :-(

Igjen, tusen takk :-)

Skrevet

Gutten min på 2 år, ligger også med feber :(

Gav han 1 paracet da han skulle legge seg, og lot han ligge med åpent vindu, og et lite pledd, i steden for dyna.

Målte nettop feberen igjen, og den ligger på 38.0, så da lar jeg han være i fred.

Det bør være godt, og svalt i rommet, lite/lette klær, og laken/pledd over seg.

Kan kjøle ned med en våt klut dersom han er veldig varm, men kan være greit med paracet, dersom det ser ut som han har ubehag. Får sove mye bedre da.

Prøve med litt å drikke, dersom han er våken innimellom.

God bedring til gutten din. Ikke noe kjekt når de små blir syke :(

Skrevet

Fant frem en bok av Gro Nylander her. Hun skriver at om barnet drikker bra og ikke har vondt noen sted (feks. øret) så er feberen nyttig for å bekjempe viruset eller bakteriene. Dvs at man bør ikke gi febernedsettende bare av en vanlig feber. Det gjør vist at imunforsvaret ikke får jobbet som det skal med å ta knekken på problemet. Håper dere fikk sove litt og at feberen er borte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...