Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Da skal vi flytte fra hverandre..men som veldig gode venner. Og for å slippe alt styret med lånet og siden det ikke er sikkert at jeg hadde fått sittet med leiligheten alene uansett så vil vi fortsette å eie sammen. Han vil da hjelpe meg å betale ned lånet og deler gevinsten den dagen jeg bestemmer meg for å selge. Det jeg lurer på,kan jeg fremdeles få overgangsstønad og div hvis vi eier sammen?Og bostøtte?Han skal jo flytte ut og jeg blir alenemamma,men han kommer fremdeles til å ha samvær her annenhver helg...
Pysa Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Så lenge han melder flytting, burde det gå greit.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 du kan faktisk nektes os etc. for nav kan se på det som felles økonomi/bolig selv om han ikke bor der og anklage dere for trygdesvindel !!! så ville nok ikke gjort det nei
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Vi hadde jo selvfølgelig gitt beskjed om dette til både husbanken og lånekassen og nav da...da kan det vel umulig være svindel hvertfall??
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Det kommer litt an på..Hvor gammelt er barnet/barna? Mener å ha hørt at dersom barnet er under 2 år gjelder andre regler enn hvis det er eldre..Eller kanskje det er under 3 år, ring å hør med NAV, dem pleier være hjelpsomme! Hørtes forresten ut som en veldig grei samværsordning, ihvertfall hvis det kan fungere godt også. Skal han ha barnet/barna alene da hos deg i samværshelgene? Bare spør, fordi jeg står oppi en separasjon selv, og synes dette hørtes ut som en god ide..Kan det funke for dere kan det jo funke for oss og lillegutt:-))
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Takk for svar. Er litt usikker på om han kommer til å være her alene eller ikke. Han har et barn til som er vandt til å være her,så det er mye for dette barnet også vi gjør det slik.Ungene tenker på dette som hjem (hjemme hos pappa) Så er de små unger så vi synes dette er det beste for dem.Dessuten får jeg beholde litt kontakten med det andre barnet hans også på denne måten. Så blir det ikke så mye hit og dit for dem. Men om jeg er hjemme eller ikke er vel tanken at jeg kan bestemme selv.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Oki, det hørtes ihvertfall ut som en veldig grei løsning..Hadde håpet vi kunne ha en slik ordning vi også, men tror ikke barnefar ville gått med på det..Er du/dere sikker da, at det er dette dere vil? Vi, ihvertfall jeg er så usikker, jeg er så glad i ham men vi krangler og krangler hele tida, og da er ikke det beste at vi bor sammen lengre, alt blir så komplesert da:(
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Ja dette er vi sikre på men vi har ikke kranglet noe i d hele tatt,vi har egentlig bare gått over til å være venner etterhvert og er ganske enige om dette her. Men det kan jo bli en løsning for dere og om dere slutter å krangle etter dere har flyttet fra hverandre,kanskje ting roer seg mer? Hvor gammelt er barnet deres?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Bra at dere var enige da i det minste..Og heldige som slipper krangel.. Jeg tror ikke han ville gått med på en slik ordning, betale ned på lånet vårt, mens han selv skulle bo i en pappeske eller noe hehe..,hva skulle alternativet vært, flyttet hjem til mora si og veslesøster?hehe virker ut som dere er reflekterte ihvertfall og tenker på barnas beste, håper ordningen vil være bra for dere da i det minste. Jeg for min del tror jeg må gi opp hele pappaen til lillegutt, han er altfor glad i damer (har vært utro 2 ganger), så er ikke direkte lett å stole på ham noe mere:( Lillegutt er bare 1 år...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Ja jeg håper det går i orden for nav at vi gjør det slik da. Skal ringe dem i morgen. Må si jeg er glad for at vi klarer å være voksne oppi dette her,for kan ikke alltid være lett å skilles,og vi er ikke så gamle heller. Så utrolig dumt han har vært utro da. Da vil jeg faktisk anbefale deg å gå og.Det finnes så utrolig mange bedre flotte menn der ute som du kunne fått det så mye bedre sammen med. Jenta mi her er heller ikke mer enn et år da,er livredd innerst inne for å bli alenemor ,var aldri det jeg hadde tenkt. Så håper jeg hun får en like god oppvekst selv om vi flytter fra hverandre. Hvilken kant av landet er du fra foresten?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Ja,hør med nav,vi har ikke kommet så langt enda men tar vel kontakt vi og etterhvert tenker jeg.. Ingen tenker seg å bli alenemamma da,det skjer den beste og det skjer jo faktisk 50% av alle mennesker i norge. Jeg er fra Bærum, men tenker å flytte til Oslo,ihvertfall nå hvis vi flytter fra hverandre,familien min bor der se.. Men da var det natt..Lykke til i morgen da med nav og fremtiden til deg og din lille jente. Skal nok gå så fint
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Denne ordningen er ikke å anbefale! Verken i forhold til leilighet eller barna. Kanskje som en midlertidig løsning som går over en månte eller noe, men håper ikke dere er så naive og godtroende at dere virkelig tror det er noe som kan fungere i lengden. Før eller siden får en av dere, eller begge ny partner- Da sier det seg selv at en slik samværsordning bli merkelig. Og hvor lenge tror du virkelig xen er villig til å være med å betale ned lånet for ein leilighet har ikke bor i selv? Han må isåfall ha en knakende god økonomi som klarer å holde to leiligheter samtidig!!? Mener ikke å dømme dere og deres ordning, men jeg ville tenkt nøye gjennom dette først, lykke til uansett da(-:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå