Gå til innhold

Dere som bare vil ha ett barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grunner har dere? Jeg lurer på om jeg har energi nok til å ha flere barn jeg. Vil jo selfølgelig at K skal få søsken, men jeg vet ikke om det er viktigere å ha en oppegående mamma og ingen søsken enn en sliten mamma og et søsken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal bare ha ett barn. Var ikke så sikker før jeg hadde fått. Men med svangerskap, fødsel og barseltid i bakhodet, så gjør jeg ikke dette igjen, med vettet i behold.

Bruker heller hele min energi og ressurser på den lile jeg har nå, enn å risikere det samme for å få en til.

Skrevet

Jeg hadde et greit svangerskap og en fin fødsel, men syns tiden etterpå har vært slitsomt og smertefullt. K har også vært syk de siste 7-8 ukene.

Skrevet

Det er veldig tungt når barna er syke.. Det kan jo være derfor du ikke ønsker flere nå. Hvor gammel er mini da?

Jeg fikk beskjed om å vente med å bestemme meg for å ha flere eller ikke. Det er nemlig ikke alle som blir babysyke med en gang. Og spesielt ikke med den starten som jeg hadde..

Skrevet

hun er ikke mer enn 3 mnd.

Men det frister ikke med flere.

Vi er hjemme begge to, men likevel føler jeg meg helt utbrendt. (Han jobber hjemmefra)

Skrevet

Gi det litt mer tid du! 3 mnd er jo ikke mye i det hele tatt. Du trenger ikke å bestemme deg på flere år enda vet du :-) Og det er ofte mest slitsomt med første barnet fordi alt er nytt, bare det kan trekke mye energi fra noen (jeg var en sånn selv). Skulle absolutt ikke ha flere barn da eldstemann var liten, først da han ble 10-12 mnd endret jeg mening, men vet om andre osm ikke endrer mening før ungen er 4-5 år eller mer også.

Skrevet

Ta deg litt tid du. Jeg ville ikke ha flere før det var gått 4 år jeg he, he:-)

Skrevet

Dette trenger dere ikke å bestemme nå. Babyen din er bare 3 mnd, og jeg synes det er helt naturlig at man har nok med den ene da.

Kanskje holder det med et barn for dere, kanskje får dere lyst og overskudd til nr 2 seinere.

Skrevet

Det kan kanskje også ha litt med at mannen min har bipolar 1, så han er litt ustabil.

Skrevet

Jeg var ikke sikker på om jeg ville ha en til. Sleit som fy den første tida med mini. Blødende pupper og kolikk bl.a, men nå etter 2 år er vi prøvere. Tenker som så at det blir nok ikke like ille neste gang, vet jo litt bedre hva jeg går til og ting blir lettere når det har gått en stund (min erfaring 6 mnd) uansett hvor slitsom den første tida er.

Skrevet

Tenkte akkurat som deg etter førstemann.

Men med tiden så endret det seg.5,5 år senere kom lillebror og ALT var annerledes.Jeg var tryggere,mer voksen og forbredt:o) MEN tre er uaktuellt *ler*

Skrevet

Når man bare kommer fordi den første kneiken (første 5-6 mnd) så letner det og min erfaring har vært at det i lengden på mange måter er enklere med to barn ganske tett enn det var med bare et barn nå som de vokser til (de eldste er 3 og 5 år nå), de har hverandre og det betyr mye. Regner med at når mini på 3 mnd blir litt større kommer det til å bli veldig lett å være 3 barnsmor så engasjert som brødrene er i å passe på ham og prate med ham alt nå. Med et barn må du være lekekamerat, den barnet skal bryne seg på, finne på ting osv, med flere barn bruker de hverandre til dette slik at en faktisk får mer tid til andre ting selv.

Skrevet

3 mnd??? når tuppa var 3 mnd var jeg forsatt i en grå tåke, var helt ødelagt fysisk og trodde aldri jeg skulle klare å gå gjennom en dag uten å være utslitt noen gang igjen :) Nå derimot er hun 17.5 mnd, jeg jobber 100 %, studerer 100% og har masse energi til å leke med henne om kveldene :) er selvfølgelgutslitt når kvelden komme rnå også, men nå er det på en god måte, nå er det fordi jeg har hendene fulle, ikke fordi jeg har søvmangel og kroppe er i ubalanse. Gleder meg masse til å få en eller kaaaanskje 2 til nå, men var asolutt ikke klar for flere når tup var sååå liten baby hehe :)

Vent litt du, nå har du jo vært gjennom det en gang før og vet hva du skal gjøre og ikke minst hva du IKKE skal gjøre ved neste graviditet og fødsel :) Jeg for min del skal passe på å trene i graviditeten, spise masse vitaminer, få nok søvn de siste mnd og ikke stresse sånn med alt de føste mnd.

Skrevet

Enig med de over, dette er veldig tidlig for deg ennå å tenke på. Vent og se om lysten på en til kommer senere en gang, det å få barn må man være mest mulig klar for synes jeg.

Leste et sted at i land der de ammer leeenge, slik man gjorde i "urtiden", er det vanlig med tre-fire års mellomrom mellom barna. Kanskje dette er naturens måte å få mor i balanse igjen? I dag styrer vi det jo på vår egen måte, men samtidig er vi mer alene med barnet, ingen mor, bestemor, tante eller andre kvinner vi bor sammen med og avlaster...klart vi blir slitne!

Dette ble en avsporing, men jeg mener ihvertfall at du skal ta det helt med ro en god stund ennå :-) Nå er du i en veldig slitsom periode og du har lite energi, sånn er det bare, alle med større barn her vet hvordan det er. God klem.

Skrevet

Pga alt rundt det,svangerskap fødsel og barseltid,er jeg helt sikker på at jeg ikke vil ha flere.

Etter det ble slutt mellom meg og pappan til tuppa,er jeg enda mer sikker på at jeg ikke vil ha flere :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...