Gå til innhold

neon som veit hvor mye det koster med dagmamma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvor mye det koster å ha ungen sin hos dagmamma full plass... fra mandag til fredag... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på hvor i landet, i oslo ligger det på 4500-5000 i mnd tror jeg!

Skrevet

jeg bor i kongsberg... men 4500 og 5000 kr var Mye syntes jeg!! huff.. har ikke såå god råd :(

Skrevet

Jeg bor i Østfold, her tror jeg det ligger på mellom 3 og 4000..

Skrevet

Sier det samme til deg som til alle andre som påstår det er dyrt:

Om du har barnehageplass koster den 2330 kr, og man får ikke kontantstøtte. Bruker man dagmamma, får man kontantstøtte på 3300 kr i måneden. Ergo, du betaler mellom 1200 og 1700 kr for plassen.

Skrevet

åh, ok... det er visst stor forskjell på hvor man bor tydeligvis

Skrevet

får man det??! det visste jeg ikke... får jeg skal ha dag mamma i tre mnd før barnehagen starter.....

Skrevet

Dagmamma her får 35 kr timen, så da avhenger det av hvor mange timer. :)

Skrevet

Om du bruker en hvit dagmamma får man ikke kontantstøtte...hørte jeg noe om.

Jeg bruker dagmamma to ganger i uken, og betaler 220 kr dagen, det ville da blitt 4400 kroner mnd..

Skrevet

Joda du får kontantstøtte selv om du bruker hvit dagmamma. Kriteriene for å få kontantstøtte er at du har barn mellom 1 og 3 år som ikke går i statlig eller kommunalt støttet barnehage (noe de aller fleste barnehager er). De eneste dagmammaene som kan komme under en slik regel er de som er tilknyttet en familiebarnehage og er ansatt som assistenter i bhg. istedetfor som dagmamma selv om de jobber hjemmefra.

Dagmammaprisene varierer veldig rundt omkring i landet fra 3-3000 til 6000+ i mnd.

Skrevet

Ok, jeg fikk beskjed om at hvite dagmammaer er registrerte og får da statstøtte,derfor får man ikke kontantstøtte om man bruker disse. Men da er jeg bare feil informert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...