Gå til innhold

er det flere SYKEPLEIERE her som er sykemeldte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er vanskelig å finne alternative ting å gjøre i jobben min.direkte pasientkontakt orker jeg ikke og papairarbeid med journaler osv er så vanskelig når man ikke har møtt pasienten.jeg er aktiv sykemeldt nå og er på jobb 2 ganger i uka, men føler ikke at jeg får gjort noe nyttig.jeg skal gjøre litt administrativt, men føler bare at jeg sitter og surrer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo da, jeg er sykepleier og fullt sykemeldt. Alternative ting og gjøre på jobben er nesten umulig. Jeg syntes dagene blir lange og det var ikke slik jeg hadde forventet at det skulle bli å gå gravid igjen.

Skrevet

jeg har vært fullt sykemeldt i 4 mnd, føsrt nå jeg skal prøve meg litt. Dagene blir lange og jeg har følt meg isolert når jeg har vært så dårlig og bare vært hjemme.jeg har jo lyst til å leve så normalt som mulig og jobbe, men det er ikke lett.nei det er ikke bare fryd og gammen som jeg hadde trodd det var å være gravid..men selvfølgelig er jeg overlykkelig over å bli mamma..hadde bare håpet det skulle være litt mindre vanskelig svangerskap.Jeg har også termin i februar, når i februa har du?

Skrevet

hei.. Er spesialsykepleier og har vært sykemeldt en goood stund nå. er gravid i uke 23 og termin 26 januar. Er aktivt sykemeldt og holder på med internundervisning. Er kjempe fornøyd med det. Går på jobb et par dager i uka. Ingen faste dager. Tar dagene etter dagsformen. Sitter på kontoret og skriver om diverse ting personalet ønsker å ha oppdatering om. Til uka skal jeg ha undervisning i terminalpleie... gleder meg til det...

Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men radiograf, og har samme problemet. Jeg er ikke sykemeldt ennå, men lurer på om jeg må ta det steget snart, da jeg har så utrolig problemer med bekkenet, og det blir ikke akkurat bedre av pasientforflytninger hele dagen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Det var rygg, hofter og bekken som ble mitt problem og. Prøvde og jobbe redusert, men når man da bruker all den tiden man ikke er på jobb til å hente seg inn igjen til neste gang man skal på jobb, samtidig som man går rundt og er sliten, grinete og lei, så var det rett og slett ikke verdt det. Jeg er absolutt ikke en grinete og sur person ellers :-)

Skrevet

Helt enig Josefine78! Jeg kan godt klare de fleste vaktene mine, men når jeg kommer hjem ender jeg som oftest med å ligge på sofaen hele kvelden og ha vondt. Jeg vet jo at trening ville vært god hjelp, iallfall ville det være verdt et forsøk, men hvordan kan jeg trene på ettermiddagen når jeg omtrent ikke klarer å gå når jeg kommer hjem fra jobb! Jeg er litt irritert og sur over dette, jeg også!

Skrevet

Hallo! Jeg er sykepleier og jobber i hjemmetjenesten. Er 50% sykemeldt pga bekkenløsning og fordi jeg blir veldig sliten av å gå fulle vakter. Har nå "fri" kveld og helg, og slutter ellers kl. 1325 på dagvaktene. Det fungerer kjempefint. Har også student som egentlig gjør de tyngre tingene for meg, så kan jeg være "selskapsdame" en stund. :) Er i uke 23.

Skrevet

Jobber som sykepleier i full stilling, men kjenner allerede nå at ryggen begynner å krangle, er spent på hvor lenge jeg klarer å jobbe 100%. Men er som flere her, utslitt når jeg kommer hjem fra jobb, blir liggende på sofaen for jeg har ikke overskudd til noe annet.

Ellers fikk jeg høre av lederen i dag at han er villig til å strekke seg langt når det gjelder tilrettelegging for meg. Greit det, men ser da for meg at jeg blir "stuck" med papirarbeid, og ikke pasienter, og det er ikke like artig og spennende for å si det rett ut. Spent på hvordan tiden framover blir.

Skrevet

Hei! Er sykepleier og jobber for tiden i eldreomsorgen. Har vært 100 % sykemeldt siden uke 16 pga sterke kynnere og en tidligere prematur fødsel.

Skrevet

Jeg er også sykepleier og er 50% sykemeldt. De resterende femti prosentene har jeg fått tilrettelagt slik at jeg tar imot pasienter og gjør ellers annet forefallende skrivearbeid. Var tidligere 100% sykemeldt, og synes nå det er utrolig deilig og komme seg ut litt og føle at man kan gjøre noe nyttig.. Men bekkenet er kranglete så vi får se hvor lenge det går :)

Skrevet

Sykepleier her også. Har jobba 3 vakte sia æ kom telbake fra vel en måneds sykemelding. Va SÅ godt å være sosial igjen men e heile tida kjempekvalm og det e slitsomt. Har fantastiske kollegaer som triller senger og har tatt bekken for mæ men æ syns æ e meir belastning da enn om æ skulle jobba i aktiv sykemelding. Gått på topp og heller vært en ressurs. Da treng æ ikkje ha dårlig samvittighet om æ kommer seint pga kvalme eller vil gå hjem tidligar når ryggen nekte mæ å gå meir. Maks 4 tima på jobb så har æ ondt fra midten av ryggen og ned tel knærn. Så æ trur nok det blir tel at æ kontakte legen i neste uka og får aktiv sykemelding eller 50% sykemelding.

Skrevet

Hei jeg jobber som sykepleier på en psyk.avd. og ser for meg at jeg må i permisjon ganske tidelig pga en graviditet vil trigge en del av pasientene vi har på avdelingen. Da blir det et laaaangt svangerskap, for det er visst ganske vanskelig å tilrettelegge i en slik jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...